Kinnisvarafirmas kallis kink

Kaia Sepman 23. november 2007, 00:00

Nii 1Partner Kinnisvara tegevdirektor Martin Vahter kui ka Uus Maa turundusjuht Tiina Shein pidasid võimalikuks, et teatud juhtudel võib töötaja kingituse maksumus ka kuupalka ületada.

Enamikus ettevõtetes on kingid aga tagasihoidlikuma väärtusega. ASi MicroLink Eesti turundusjuht Raul Leppiku sõnutsi on nende laos on olemas viie erineva hinnaklassiga kingid. Maksimaalne hinnaklass jääb 1000 krooni ringi. Kuupalga summani küündivaid kinke pole Leppik seni ei MicroLinkis ega ka oma tutvusringkonnas kohanud.

Kingituste hinnavahemikku pole ettevõtted alati ametlikult paika pannud. Oberhausi kinnisvara turundusjuht Katrin Klein-Näppi tõdes, et üldiselt on kingituste hind väga varieeruv ning et firma suvepäevade ja firmaürituste puhul lähtutakse sellest, et kingitus oleks väga asjalik või väga naljakas. Hinnaklassis 50-100 krooni võib Klein-Näppi kinnitusel leida väga naljakaid asju.

Koostööpartnerile suunatud kingituste puhul aga on põhiline, et kingitus oleks meeldejääv ja meeldiv. Selliste kingituste hinnad algavad 200-500 kroonist. Olulisemate sündmuste puhul tehakse aga eksklusiivsemaid ja kallimaid kingitusi. "Oluline on, et kingitus oleks meeldejääv ega leiaks endale kohta sahtlipõhjas," ütleb Klein-Näppi.

1Partner Kinnisvara tegevdirektori Martin Vahteri sõnul ei ole ka nende ettevõttel otseseid reegleid ega erinevust partneritele, töötajatele ja klientidele kingituste tegemisel. Kingituste maksumus varieerub mõnesajast kroonist mitmekümne tuhande kroonini.

Tiina Shein mainib, et ettevõtte partneritele tehakse reeglina üllatuskingitusi näitamaks, et neid peetakse meeles ka muul ajal kui jõulude ja sünnipäevade puhul. Partnerite kingituste hinnaklass jääb tema kinnitusel 500 krooni kanti.

Kingitusi tehakse ka suurklientidele, püsiklientidele ja tavaklientidele. Kingituse hinnad varieeruvad sealjuures 50 kroonist suurkliendi kingituse hinnaklassini, mis sarnaneb koostööpartnerite kingituse hinnaklassiga.

Kingituste eelarve on aastaks ette planeeritud ning vahemikud on paika pandud lähtuvalt kliendi või koostööpartneri tasemest ja panusest Uus Maale.

Shein kinnitab, et Uus Maa jaoks on oluline töötajatest hoolimine, neile kingitakse häid raamatuid ja kvaliteetseid koolitusi. Ta tõdeb, et täpset hinnaklassi on raske välja tuua, hinnast olulisem olevat ka kingituse tähendus. Uus Maa aasta maaklerile kingitakse reis kaheks nädalaks kahele inimesele Taimaale, mille väärtus on umbes 50 000 krooni.

Ravimifirmad on partneritele suunatud kingituste maksumusest rääkides napisõnalised. AstraZeneca Eesti kommunikatsioonijuht Annika Koppel viitab partneritele suunatud kingituste maksumusest rääkides ravimitootjate turundustavade koodeksile, mis sätestab, et rahalised kingitused ja väärtuspiiri, 100 krooni ületamine on lubatud üksnes teadusasutuse või erialaorganisatsiooni korraldatavatel arstiteaduslikel või farmaatsiaalastel üritustel osalemise toetamise puhul.

GlaxoSmithKline Eesti OÜ juhataja Akshay Mody sõnul on nende firma poliitika mitte teha partneritele kingitusi, mis - nagu ta märgib - panevad neid vahel ka ebamugavasse olukorda. Selline olevat aga üleeuroopaline kord GSKs. Schöttli Keskkonnatehnika AS teeb oma töötajatele olenevalt sündmusest erinevas suurusjärgus rahalisi kingitusi. Kontori juhataja Monika Hunt toob välja, et lapse sünni puhul makstakse töötajale vastavalt laste arvule 5000-10 000 krooni.

Samas hinnaklassis kingitus tehakse pulmade puhul. Jõulupreemiat makstakse vastavalt käibele. Näiteks eelmisel aastal oli jõulupreemia 3000 krooni.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:39
Otsi:

Ava täpsem otsing