Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Ülesanne 43

Aivar Lumi 26. november 2007, 00:00

Olen töötanud mitmes ettevõttes, kus probleemid algasid pärast seda, kui väliskapitalil rajaneva ettevõtte juhtkond otsustas minna üle maatriksstruktuurile.

Ettevõte viidi hiljuti üle maatriksstruktuurile. Korporatsioonis allub iga juht oma otsesele juhile ja vähem ettevõtte tegevjuhile. Ettevõtte peakorter asub emafirmas, mis tegutseb välisriigis.

Emafirma ja tütarettevõtte kultuurilised traditsioonid on erinevad. Ettevõtte kultuuri on kirjutanud emafirma tegevjuhid ning teenindajatena nähakse eelkõige müügiosakonna töötajaid. Logistika-, finants- ja tootmisosakonna inimesed näevad oma prioriteetides ja töökultuuris eelkõige otseseid töökohustusi ning alles seejärel hea tahte märgina on nad ka teenindajad.

Tütarfirma osakondade juhtides on olukord tekitanud täiendavat stressi ja sisekonfliktide arv on suurenenud: meeskonda kui tervikut professionaalsel tasemel sisuliselt enam ei ole (ümarlaua ühisnõupidamised tegevjuhi osavõtul on unustatud).

Tütarfirma on ka emafirma toodete edasimüüja, kuid maatriksstruktuur loob siin täiendavad takistused kliendirahulolu tagamisele.

Mida peaks ette võtma, et maatriksstruktuurist tulenevaid teenindusprobleeme lahendada?

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:39
Otsi:

Ava täpsem otsing