Transiidikeskus võtab ette miljardiprojekti

Kadrin Karner 27. november 2007, 00:00

Suurprojektid peaksid rakenduma 2008. aastal ja nende aastaseks kogukäibeks on planeeeritud üle miljardi krooni, teatas Anatoli Kanajevi suuromanduses olev Transiidikeskus.

Transiidikeskus sai tegevusloa oma neljandale stividorifirmale Muuga sadamas OÜ-le Baltic Scrap Terminal (BST).

Tallinna Sadamale ja Eesti majandusele on projekt tegijate sõnul tervikuna väga kasulik ning hädavajalik, sest Tallinna Sadam on saanud ohtliku konkurendi - Vene transpordihiid Severstaltrans omandas 50% osalused Kotka Mussalo sadama ja Helsingi Läänesadama konteinerterminalides ning Moby Diki terminalis Peterburi lähistel Kroonlinnas.

"On oht, et Severstaltransi üheks esmaseks ülesandeks on suunata osa praegu Eesti kaudu Venemaale liikuvatest konteineritest läbi oma Soome terminalide Kujunenud olukorras on Tallinna Sadama toetus meie konteinerterminali laiendamise projektile ülitähtis," teatasid projekti korraldajad.

"Konteinerterminali laienduse kiire valmimine võimaldaks suurendada aastaks 2015 Eestit läbivate konteinerite mahu kahekordseks," kinnitas Transiidikeskuse juhatuse liige Erik Laidvee.

Suurenevate kaubavoogude paremaks haldamiseks on rajamisel Transiidikeskuse teine uus äriprojekt Muuga sadama läheduses - raudteeühendusega konteineridepoo, millesse on plaanis investeerida 150 miljonit krooni. Depoo loomisel tekib 52 töökohta, käibeks prognoositakse 60 miljonit krooni aastas.

Transiidiekspert Raivo Vare sõnul on Muuga sadama emafirma Transiidikeskuse ASi tegevusalade laienemine loomulik jätk aprillisündmustele.

"Loomulik areng. See oleks niikuinii tulnud," ütles Vare ning lisas, et aprillisündmused loomulikult kiirendasid toimunut.

Vare sõnul tõstab Transiidikeskuse mitmel suunal tegutsemine nende konkurentsivõimet. Samuti kiidab transiidiekspert pidevalt kasvanud konteinerterminali ning ütleb, et see kasv jätkub sellel alal kindlasti ka edaspidi.

Tallinna Sadama tegevjuhi Ain Kaljuranna sõnul pingutab Muuga sadama emafirma Transiidikeskus üle, rääkides kindlast koostööst Tallinna Sadamaga.

Kaljurand eelistaks operaatorifirmana hoopis mõnda Hiina transiidifirmat või mõnda teist rahvusvahelist firmat.

Kuna alles 11. detsembril lõpeb Tallinna Sadama infrastruktuuri ehitaja leidmise riigihange ja alles siis selgub ka ehituse täpne maksumus, ei saa praegu veel mingitest koostöölepetest juttu olla, rääkis Kaljurand.

Tema sõnul seab Tallinna Sadam praegu eesmärgiks investeerimise konteinervedudesse. "Meil on oma projektid ellu viia, et kaubandus Tallinna Sadamas oleks kõikidele pooltele võimalikult mugav ja kiire," ütles tegevjuht.

Kaljurand kummutas väite, nagu peaks Tallinna Sadam kartma ohtlikku konkurenti Severstaltransi, ning lisas, et siin on Transiidikeskus taas asju emotsionaalseks ajanud.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing