Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Isuzu D-Max trumpab soodsa hinnaga
Testitud Isuzu D-Maxi trump on konkurentidega võrreldes kindlasti soodne soetusmaksumus.
Isuzu D-Max tekitab kahtlemata emotsiooni, olgu see siis positiivne või ainult negatiivne.
Pärast testisõitu võin kindlalt väita, et selle pikapi puhul poleks mul kahju kulutada mudelile kujunenud hinda.
Seda põhjusel, et sõiduomadused lubavad öelda, et D-Maxi puhul on tegemist korraliku hinna ning kvaliteedisuhtega, teisisõnu ei hinnata auto võimeid üle. Isuzu D-Maxi maksumus algab Space Cabi puhul 350 000 kroonist.
Kas valida Space Cab või Double Cab sõltub sellest, millele või kellele te tahate ruumi rohkem jätta. Kui soovite vedada pikemaid esemeid ja seejuures kannatate ära väiksema sõitjate ruumi, sobib Space Cab.
Juhul kui olulisemaks on mugav reisimine neljale ja olete nõus jalgratta pakkimiseks sellel esiratta alt ära võtma, sobib Double Cab.
Isuzu on väga tuntud oma diiselmootorite poolest ja loomulikult ei ole D-Maxi 3L töömahuga mootorile mitte midagi ette heita - automaatkäigukastiga, piisavalt võimas ning seejuures ökonoomne.
Mootori tehnoloogilisusele lisaks ei ole etteheiteid ka muudele sõlmedele, mis täidavad oma rolli hästi.
Nii nagu kõik tarbesõidukid tahavad olla pisut rohkem mugavad, annab ka D-Maxi valida nii manuaalse kui ka automaatse käigukasti vahel.
Varustuses on D-Maxil olemas kõik, mida nõutakse pikapilt ning teda on mugav kasutada. Proovisõidul ei jäänud silma-kõrva midagi olulist, mis oleks jäänud häirima.
Juhul kui D-Maxi töökindlus on konkurentide omaga samaväärne, siis ei ole ühtegi põhjust, miks ei peaks seda autot ostma.
Väikese veomahu korral on vajalik soetada kaubaveoks kohandatud sõiduauto, väikebuss või pikap. Millal peaks ostma pikap-tüüpi auto ning milline see peab olema?
Eestis pakutavad pikapid on enamasti pärit Jaapanist (Nissan, Toyota, Mazda, Isuzu) või Hiinast (SsangYong) ning mudelite erinevused ei ole suured.
Ainus pikapite kodumaa esindaja on Ford. USAs on loomulikult levinud suuremad pikapid, haarates enda alla näiteks 4500 kg täismassiga Dodge RAMi. Vaatluse alla tulevad seega väiksemad pikapid, mis on siiski ehitatud raamile ning millel on eraldi kabiin ning veokasti osa.
Enamasti on autodest rääkides tähelepanu all sõiduautod ning mida sportlikumad ja luksuslikumad, seda suurem on tähelepanu. Ka veoautode puhul võib tähelepanu koonduda liigselt raskeveokitele. Nii võibki väiksemat sorti tarbesõiduk jääda teenimatult tagaplaanile.
Autode tehniliste andmete võrdlemine annab üldülevaate, proovisõit annab kasutusmugavuse info. Autode vastupidavust on raske hinnata, omamata tehnilisi andmeid paljude sõidukite kohta.
Hoolduskulud, töökindlus, kasutusmugavus on põhiargumendid, mida peab jälgima sõiduki valimisel. Tänapäeval on otsustav lisaargument mugavus- ja lisavarustus - püsikiirushoidik, navigatsiooniseade, infovahetus telefoniga, helisüsteem. Vähetähtis pole sõiduki väljanägemine pärast juhi tööaega krossimootorratast karjääri, surfilauda randa või seenekorvi metsast välja vedades.
Kohati tundub pikap üsna ebapraktiline, ei ole ta õige veo- ega sõidumasin. Siit tuleb välja selle autotüübi eelis. Kui on vaja vedada nii inimesi kui ka kaupu enam-vähem võrdselt, siis on pikap asendamatu. Näiteks on vaja, et töölised lähevad karjamaa aeda parandama või tormikahjustatud elektriliine taastama. Vajalikuks võib pikap osutuda väikeettevõtjale, kes peab mõnikord ise oma käed tootmistööle külge panema.
Autor: Marko Jets