Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome parim firma paneb Moskvas saanidki hüppama
Street marketing ja living marketing. Mida need uued nimed tähendavad? Milline näeb välja uus marketing? Parimad living marketing'i ehk eluturunduse näited on Moskvas Punasel väljakul 30meetrisi lennukaari teinud Red Bulli kirjadega mootorsaanid ja Nokia mobiilifilmide võistlus.
Just need mootorsaanid just sinna, otse Kremli müüride kõrvale, see Eestis tegutsev uue turundussuuna eestvedaja Drum & Louder hüppama panigi. Drum & Louder Eesti tegevjuht Samppa Vilkuna ütlebki, et tänapäeval ei ole enam võimalik vaid trüki- ja telemeediaga head turundust teha.
"Tarbijalojaalsus ja kõik see muu tuleb otsesuhtest kliendiga. Toode tuleb nii-öelda kliendile pihku asetada," sõnab Vilkuna, kelle sõnul on nende suurimad konkurendid suurte ettevõtete turundusosakonnad, mitte aga teised turundusfirmad. "Turundusosakondadel on palju raha, nad teevad ise," lausub Vilkuna.
Üritusturundusfirma Elamusstuudio juhatuse liige Mihkel Lubi ütleb, et uued turundusviisid tulenevad vajadusest leida efektiivsemaid reklaamikanaleid.
"Traditsioonilised kanalid on üleküllastunud. Hakatud on aru saama internetireklaamist ning jõutud seal välja spetsiifiliste blogide, keskkondade ja võimaluste ärakasutamiseni, kuid palju on selles vallas teha veel nn päris maailmas," sõnab Lubi.
Elamusstuudio koordineeritud on Nokia kampaaniad, millest eredaimad näited on suure trummi tagumisega turundatud ansambli The Sun viimane video, mis filmiti ainult Nokia mobiiltelefoniga, ning tänavuse Pimedate Ööde Filmifestivali raames toimuv esimene mobiilifilmi festival.
Kas uus lööb vana? Kas eestlane on konservatiivne ning püüab ise jalgratast leiutada?
Drum & Louderi kliendisuhete juht Sten Skolimowski lisab, et nemad kasutavad uusi moodusi, kuidas vanu asju teha. "Pidevalt otsitakse uusi viise, kuidas ennast turundada, kuna vanad viisid hakkavad tagaplaanile kalduma. Võib öelda, et meie lahendame probleeme uuenduslikemate meetoditega," sõnab Skolimowski.
"Kindlasti ei ole traditsiooniline reklaam surnud ja ei tasuks häid reklaamiõpikuid kohe ringi kirjutama hakata," leiab Lubi ning lisab, et alternatiivreklaam võimaldab palju laiemalt ja vabamalt tegutseda, mahtudes etteantud raami piiridesse.
Restling Eventi juht Ave Ader aga sõnab, et nemad on rohkem spetsialiseerunud väliskülalistele ürituste, konverentside ja motivatsiooniürituste korraldamisele.
"Isiklikult arvan, et eestlane ei ole nii konservatiivne midagi, kui talle ette sööta midagi erilist," lisab Ader siiski.