Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ühistransport linna soosingus

    Tallinn paneb ka 2008. aastal suurt rõhku ühistranspordile. Järgmisel aastal lähevad liinile 25 bussi ning seitse uut liigendtrolli. Uute ühissõidukite ostu finantseerib linn 83,5 miljoni krooniga. "Pargi ja reisi" süsteem jätkub Pirita-kesklinna suunal, 2008. a lisanduvad suunad Õismäe-kesklinn ning Peterburi tee ja kesklinn. "Pargi ja reisi" süsteem on end mujal maailmas igati õigustanud, ka Tallinn jätkab selle arendamist, et vähendada liiklus- ja parkimiskoormust südalinnas. Loomulikult kaasnevad sellega puhtam õhk ja stressivabam liiklusruum.
    Lisaks rakendub järgmisel aastal ühistranspordi prioriteedisüsteem: 26 ristmikule paigaldatakse foorikontrollijad ning bussid ja trollid varustatakse prioriteediseadmetega, mis tagavad ühissõidukitele sujuvama ja kiirema liiklemise. Jätkub edukas koolibussiprojekt Viimsi, Randvere ja Tabasalu liinidel.
    Ühistranspordi sõidupiletite hinnad järgmisel aastal küll tõusevad, kuid sellel on linnast mittesõltuvad põhjused. Riik on otsustanud tõsta aktsiise, transpordiettevõtetel tuleb järgmisel aastal tasuda kütuse eest ligi 15 miljonit krooni rohkem. Riik aga on keeldunud seda hüvitamast.
    Samuti soovivad palgatõusu bussi-, trammi- ja trollijuhid. Kuna riik meid erinevalt teistest Eesti linnadest ja maakondadest ei toeta, siis peame ise leidma raha uute ühissõidukite jaoks.
    Aga ka pärast hinnatõusu jäävad nii üksikpileti kui ka juunior- ja seeniorkaartide hinnad Tallinnas väiksemaks Tartu vastavatest hindadest, kuigi sõiduvalikuid on Tallinnas tunduvalt enam.
    Võttes arvesse tänast olukorda nii liikluses kui ka parkimises, tuleb korrigeerida ka parkimise tariife. Täna on parkimiskoormus Tallinna süda- ja vanalinnas ületanud taluvuse piiri, mistõttu tuleb otsustavalt sekkuda. Parkimistariifi tõstmisega vanalinnas saame juba täna astuda samme autode arvu vähendamiseks. Tulevikus peaks vanalinn jääma ikka jalakäijatele. Autodest ummistunud südalinnas saab parkimiskoormust vähendada samuti mõningase parkimistariifi tõusuga, suunates parkima rohkem parkimismajadesse, kus ka hinnad odavamad.
    Lisaks investeerib linn järgmisel aastal üle 12 miljoni krooni kahte suurde fooriobjekti Keskuse ja Ehitajate tee ristmikul ning Laagris.
    2008. aastal jätkub väikeettevõtluse arendamine, ettevõtlusalane nõustamine, regulaarsed koolitused alustavale ja tegutsevale väikeettevõtjale, finantstoetused ning inkubaatoriteenuste pakkumine.
    2008. aastal arendatakse välja Lasnamäe tööstuspargi II etapp. Arvestades turistide arvu langust, on oluline sihipärane turismiturundus. Tegevust alustab MTÜ Eesti Konverentsibüroo, mille üks asutaja on Tallinna linn. Helsingi on aastaid teinud turismiturundust kaugemal. Nüüd hakkab Tallinn koos Helsingiga tegema ühisturundust Aasias, mis võimaldab kulusid kokku hoida.
    Autor: Jaanus Mutli
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.