Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ühistransport linna soosingus
Tallinn paneb ka 2008. aastal suurt rõhku ühistranspordile. Järgmisel aastal lähevad liinile 25 bussi ning seitse uut liigendtrolli. Uute ühissõidukite ostu finantseerib linn 83,5 miljoni krooniga. "Pargi ja reisi" süsteem jätkub Pirita-kesklinna suunal, 2008. a lisanduvad suunad Õismäe-kesklinn ning Peterburi tee ja kesklinn. "Pargi ja reisi" süsteem on end mujal maailmas igati õigustanud, ka Tallinn jätkab selle arendamist, et vähendada liiklus- ja parkimiskoormust südalinnas. Loomulikult kaasnevad sellega puhtam õhk ja stressivabam liiklusruum.
Lisaks rakendub järgmisel aastal ühistranspordi prioriteedisüsteem: 26 ristmikule paigaldatakse foorikontrollijad ning bussid ja trollid varustatakse prioriteediseadmetega, mis tagavad ühissõidukitele sujuvama ja kiirema liiklemise. Jätkub edukas koolibussiprojekt Viimsi, Randvere ja Tabasalu liinidel.
Ühistranspordi sõidupiletite hinnad järgmisel aastal küll tõusevad, kuid sellel on linnast mittesõltuvad põhjused. Riik on otsustanud tõsta aktsiise, transpordiettevõtetel tuleb järgmisel aastal tasuda kütuse eest ligi 15 miljonit krooni rohkem. Riik aga on keeldunud seda hüvitamast.
Samuti soovivad palgatõusu bussi-, trammi- ja trollijuhid. Kuna riik meid erinevalt teistest Eesti linnadest ja maakondadest ei toeta, siis peame ise leidma raha uute ühissõidukite jaoks.
Aga ka pärast hinnatõusu jäävad nii üksikpileti kui ka juunior- ja seeniorkaartide hinnad Tallinnas väiksemaks Tartu vastavatest hindadest, kuigi sõiduvalikuid on Tallinnas tunduvalt enam.
Võttes arvesse tänast olukorda nii liikluses kui ka parkimises, tuleb korrigeerida ka parkimise tariife. Täna on parkimiskoormus Tallinna süda- ja vanalinnas ületanud taluvuse piiri, mistõttu tuleb otsustavalt sekkuda. Parkimistariifi tõstmisega vanalinnas saame juba täna astuda samme autode arvu vähendamiseks. Tulevikus peaks vanalinn jääma ikka jalakäijatele. Autodest ummistunud südalinnas saab parkimiskoormust vähendada samuti mõningase parkimistariifi tõusuga, suunates parkima rohkem parkimismajadesse, kus ka hinnad odavamad.
Lisaks investeerib linn järgmisel aastal üle 12 miljoni krooni kahte suurde fooriobjekti Keskuse ja Ehitajate tee ristmikul ning Laagris.
2008. aastal jätkub väikeettevõtluse arendamine, ettevõtlusalane nõustamine, regulaarsed koolitused alustavale ja tegutsevale väikeettevõtjale, finantstoetused ning inkubaatoriteenuste pakkumine.
2008. aastal arendatakse välja Lasnamäe tööstuspargi II etapp. Arvestades turistide arvu langust, on oluline sihipärane turismiturundus. Tegevust alustab MTÜ Eesti Konverentsibüroo, mille üks asutaja on Tallinna linn. Helsingi on aastaid teinud turismiturundust kaugemal. Nüüd hakkab Tallinn koos Helsingiga tegema ühisturundust Aasias, mis võimaldab kulusid kokku hoida.
Autor: Jaanus Mutli