Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Võlli purunemine seiskas loomsete jäätmete tehase
Juba kuu aega seisnud tehase juhi Peeter Maspanovi sõnul töötab võll riivi põhimõttel ning koos korjustega masinasse sattunud kivid lõhkusidki võlli, mille taastamine maksab 40 000 krooni. Lisaks tellis tehas ka uue võlli, mille hind jääb poole miljoni krooni kanti.
Tehase katta jäid ka kulutused, mis kaasnesid loomakorjuste vedamisega Leedu tehasesse. "Praegu on vara öelda, palju kõik kokku maksma läheb, aga jääme ellu," oli tehasejuht optimistlik.
Maspanovi sõnul ei andnud tehasele seadmed müünud Saksa firma UMAG kaasa võlli jooniseid, need kaubeldi nüüd välja uue võlliga ning alles jooniste järgi sai ka vana võlli taastada.
Tehas peaks uuesti tööle hakkama järgmisel nädalal.
Oktoobris avalikustatud riigikontrolli auditi järgi on tehase võimsus praeguseks ammendunud ja jäätmemahu suurenemisel või avarii korral puudub Eestis võimalus jäätmeid ohutult kõrvaldada. Riigikontrolli hinnangul ei paku tehas lahendusi ohtlike käitlusjääkide (lihakondijahu ja tehnilise rasva) hävitamiseks.
Väike-Maarjasse ehitatud loomsete jäätmete käitlemise tehas läks maksma ligi 100 miljonit krooni. Tehase omanik põllumajandusministeerium vaidles UMAGiga pärast tehase töölehakkamist seadmete garantii kehtivuse üle.
Surnud loomade jäänused seisavad viimasel ajal päevade kaupa lautade juures, sest
Väike-Maarja loomsete jäätmete käitlemise tehas on rikkis ja seetõttu ei jõuta korjuseid piisavalt kiiresti likvideerida, kirjutas Postimees eile.
Eesti lautades surnud loomade korjused tuleb viia põletamiseks Leedu loomsete jäätmete hävitamise tehasesse, kes aga ei suuda kõiki Eesti jäätmeid hävitada, sest sinna viib oma jäätmed ka Läti.