Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Parts: ühistranspordile riik niisama raha juurde ei anna
"Meie otseselt bussijuhtide streigiplaanidesse ei sekku, aga anname maakondade ühistranpordi kohta kindla sõnumi, et teeme maksimumi, et asi muutuks paremaks," ütles Parts Äripäevale. "Niisama raha me juurde ei anna. Kõik peab olema põhjendatud."
Parts selgitas oma sõnu sellega, et elame Euroopas, euroopalikus õigusriigis. "Siin ei ole aktsepteeritav bluffimine ega ka "röövimine"," märkis ta.
"Kui hakkasime kevadel 2008. aasta riigieelarvet tegema, lähtusime olemasolevatest lepingutest ning planeerisime dotatsiooni tõusu 25 miljonit krooni ehk üle 10 protsendi," ütles Parts. "Tänase seisuga on mitu bussifirmat tunnistanud, et nad bluffisid ehk tegid alapakkumise, ei saa enam hakkama ja nõuavad dotatsiooni juurde. Me loodame maavanemate peale, kes on ju riigi huvide esindajad ja peaksid teadma, et maksumaksja rahal on piir," lausus Parts.
Maakonnaliinide problemaatika moodustab transporditöötajate ja tööandjate vaidlusest vaid väikese osa.
"Streigi ja toetuste mahu vahel on küllaltki väike seos, sest riik toetab maakonnaliine, mille maht on umbes 20 protsenti kogu bussiliiklusest. Läbirääkimised aga käivad kõigi bussijuhtide ja autovedude kohta," täpsustas Parts.
Ministri sõnul võib kohtumine maavanematega transporditöötajate palgavaidlustesse küll veidi leevendust tuua, kuid põhiküsimuse lahendamine jääb siiski tööandjate ja -võtjate ülesandeks.
"Streigi jätaks ära vastutustundlikkus mõlema poole poolt," arvas Parts, kelle sõnul on peamine, et võidaks tavaline inimene. "Kes tahab väga palju võita, peab mängima kusagil börsil."
Riikliku lepitaja Henn Pärna sõnul jooksid eile taas ummikusse läbirääkimised auto- ja bussijuhte esindava Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühingu ning sõitjate- ja kaubaveoteenuseid pakkuvaid transpordiettevõtteid ühendava Autoettevõtete Liidu vahel. Siiski läbirääkimised esialgu jätkuvad.
"Läbirääkimised on ummikus. Homme (täna - toim.) kell 12 tulevad delegatsioonide juhid minu juurde ning ma pean neile välja pakkuma variandi," kommenteeris Pärn.
"Millise, seda ma ei saa avalikustada, sest valesignaalid võivad asjade käiku mõjutada," selgitas Pärn. "Teisipäeval peavad osapooled otsustama, kas nad nõustuvad minu pakutud variandiga või mitte."