Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Marmiton paneb portfelli Vahvlivabriku
Marmiton ostis OÜ-lt Vahvlivabrik vahvlite tootmise, tehingu täpset hinda osapooled ei ütle. "Tehing on tehtud jah, kuid kokkuleppel teise poolega me summat ei avalikusta. Ütleme nii, et summa on väiksem kui miljon eurot," märkis Lankots.
Lankots peab Marmitoni konkurentideks kõiki siinseid magusatootjaid. "Otseseks konkurendiks on Laima, kellega Marmitoni portfell on kõige rohkem konfliktis, ning vähemal määral Kalev," kommenteeris Lankots. Kuidas väike magusatootja suurte kõrval ellu jääb? "Ma ei tea, kas äraelamine on edukas, kuid oleme ära elanud. Kui räägime Marmitoni portfellist, siis on see kasvanud. Ei saa nuriseda, kergelt me ei lase ennast ära süüa," märkis Lankots.
Põhiline osa toodangust turustatakse Eestis. "See on praegu olnud nii, tulevikus on eesmärk välja murda. Siin majanduspiirkonnas oleme unikaalne tootja. Eesti jääb liiga väikeseks meie ambitsioonidele," märkis Lankots seni põhiliselt Eestis turustamise kohta. Lisaks eksporditakse kaupa ka Läti ja Soome turule. "Eks me peame lähiturule laienemise all silmas peamiselt ikka Balti riike. Seoses vahvlivabriku tootmisega sai Marmiton juurde uusi tootmiskanaleid, põhiväljund on jaekaubandus," lisas ta.
Laima Eesti müügijuhi Ivo Loonurme sõnul peavad nemad Marmitoni kindlasti konkurendiks, vahvlipositsiooniga on ettevõte praegu langustrendis.
"Ütleme nii, et Marmiton on Eesti turul vaieldamatu hinnaliider. Kindlasti oleme konkurendid, müüme ju sarnaseid tooteid (vahvel ja sefiir). Ma ei julge peast öelda, aga viimasel ajal me oleme oma vahvlipositsiooniga languses seoses odava Poola vahvli sissetulekuga," märkis Loonurme.
"Turuosad on Laimal 12%, Marmitonil 12% ning Vahvlivabrikul 15%. Hinnanguliselt on vahvlituru kogumaht Eestis 20 miljonit krooni aastas," lisas Loonurme.
Autor: Kaisa Tahlfeld