Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kreenholmil on kinnisvara müügist alles vaid peenraha

    150 miljonit krooni ehk ligi pool kinnisvara müügitulust liikus Kreenholmi kontolt kiiresti tagasi omanike kaukasse võlgade katteks. "Nüüd oleme omanikele võlgu 260 miljonit varasema rohkem kui 400 miljoni asemel," rõõmustas siiski Kreenholm Valduse ASi finantsjuht Aivar Melders.
    Kuigi Melders nimetas poole miljoni kroonist igakuist renditasu tootmispindade eest sümboolseks, kehtib selline kokkulepe vaid 18 kuud. "Edasise rendihinna otsustavad omanikud, aga ma ei usu, et nad seda hirmsasti üle turuhinna tõstaksid," sõnas Melders.
    Kuigi kinnisvara omanik on nüüd Kreenholmi asemel suuromanikele kuuluv OÜ Narva Gate, tuleb Kreenholmil endiselt tasuda hiiglaslikud kommunaalkulud kõigi hoonete ülalpidamise eest, kus toimub nende mingisugunegi tegevus. Mullu ulatusid Kreenholmi kulud kütte ja elektri eest üle 90 miljoni krooni, remont ja inventar neelasid veel 20 miljonit. Uue omaniku kanda jäävad vaid tühjana seisvate hoonete ülalpidamiskulud.
    Kreenholmi emafirma Borås Wäfveri ühe suuromaniku Mats Gabrielssoni sõnul oligi üks kinnisvara Kreenholmilt ostmise eesmärk motiveerida neid väiksemale pinnale kolima ja efektiivsust suurendama. "Teine põhjus oli Kreenholmi suur laenukoormus, mida kinnisvara müük aitas oluliselt vähendada," märkis Gabrielsson.
    Lepingu järgi ei sõltu Kreenholmi makstav tootmispindade renditasu ruutmeetrite hulgast, millel tegutsetakse, mis tähendab, et näiteks kevadel ees ootav kudumis- ja ketrusüksuste sulgemine omanikele makstavat renti ei vähenda. Kogu Kreenholmi tegevus kolitakse ajaloolise väärtusega hoonetest paari kilomeetri kaugusel asuvaisse nõukogudeaegsetesse hoonetesse. Eriti magusasse ajalooliste hoonetega piirkonda plaanib emafirma Gabrielssoni sõnul järgmise paarikümne aasta jooksul investeerida 10-20 miljardit krooni.
    Kuni 2003. aastani kaheksa aastat Kreenholmi juhtinud Meelis Virkebau sõnas, et kui uue kinnisvara omanikuga sõlmitud rendileping tähendab Kreenholmile lisakulusid, on tegemist halva tehinguga. Ta lisas, et enamasti sisaldab rendihind näiteks täielikult küttekulusid ja hooldustöid omaniku kulul. Kreenholmil tuleb enda käsutuses olevate hoonete eest aga ka täiel määral ise hoolitseda.
    "Kui saad riigilt laksu erinevate aktsiiside näol ja samal ajal veel omade käest ka ebasoodsa rendilepinguga, siis on juhtidel ikka väga raske," märkis Virkebau.
    Uue omanikfirma OÜ Narva Gate tegevjuhi Jaanus Miku sõnul plaanib firma ajaloolised hooned renoveerida ja muuta nende sihtotstarvet. "Tahame luua omaette linnaosa koos kaubandus- ja meelelahutuskeskustega, äri- ja elupindadega," rääkis Mikk.
    Kuigi Kreenholm on viimastel aastatel ostnud seotud osapooltelt juhtimisteenuseid, pole omanikud väidetavalt sellise kululiigina sentigi saanud.
    "Oleme Kreenholmilt saanud ainult kulupõhiseid tasusid näiteks transpordikulude katteks," kinnitas Kreenholmi emafirma Borås Wäfveri suuromanik Mats Gabrielsson.
    "Selline pealkiri nagu juhtimisteenus on meil väga ammu välja mõelnud auditi jaoks ja seda pole lihtsalt siiani muudetud," sõnas Kreenholm Valduse ASi pearaamatupidaja Olga Verbitskaja.
    "Me ei maksa omanikele mingeid juhtimistasusid," kinnitas Kreenholm Valduse ASi finantsjuht Aivar Melders. Teenused, mis sisaldavad ka juhtimisteenuseid, on Kreenholmi eelarvest viimasel viiel aastal neelanud üle 130 miljoni krooni.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.