Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EMT püüab sunnismaistada
Eelmisel nädalal saime koos novembrikuu arvega EMT-lt ilusa värvitrükis lendlehe "heale ärikliendile koostatud aastalõpu eripakkumisega". Pakuti valida välja kaaslane, kellega tahaksite uuele aastale vastu minna. Valida oli viie mobiilimudeli vahel, mida pakuti kuni 2000 kr tavahinnast odavamalt.
Olles suundunud EMT esindusse Kristiine keskuses üht neist telefonidest ostma, teatati mulle pärast meie firma andmete vaatamist arvutist, et enne on vaja korda ajada väike formaalsus - ümber vormistada meie kehtiv leping EMTga selliseks, et meil pole õigust seda aasta jooksul katkestada. Kuigi olen olnud EMT klient juba 14 aastat ega ole siiani operaatori vahetamisele mõelnud, jätsin lepingu muutmata põhjusel, et EMT kirjalikus pakkumises, millega mind ostma kutsuti, polnud firmatruuduse kirjaliku tunnistamise nõudest sõnagi.
Helistasin ka EMT klienditelefonil, veendumaks, et tegemist pole arusaamatusega. Kinnitati, et kõik on nii, nagu mulle oli öeldud. Miks seda pakkumises kirjas ei ole, ei osatud öelda. Ma ei usu, et tehingu vältimatu tingimus lihtsalt unustati trükkida. Tegemist on suurfirma vabadusega seada kliendid leti ees fakti ette. Saime oma äripartneri häbiväärsest käitumisest teada vaid tänu asjaolule, et vajasime uut telefoni.
Sain teada veel ühe olulise nüansi. Nimelt peab klient pakutava hinnaga telefoni saamiseks loobuma ka õigusest ükskõik millistele muudatustele oma kehtivas paketis ning õigusest vahetada paketti soodsama vastu sealsamas EMTs. Küsimusele, kas ma saan odavama minutihinnaga rääkida, kui EMT nt uuest aastast odavamad hinnad kehtestab, vastati, et ei saa. Maksin 1600 kr rohkem ning 800 kr rohkem, kui oleksin sama Nokia E51 telefoni eest maksnud Elisa kliendina ilma igasuguste lisatingimusteta - seda nägin alles siis, kui ost oli tehtud.
Autor: Toivo Voit