Juhil tasub olla arvamusliider

Katrin Rohtla 08. jaanuar 2008, 00:00

Äsja Nordic Hotel Forumi avanud Feliks Mägus tunnistab, et planeeris teadlikult arvamusliidriks saamist. "Siiski, ega tuntuks saamine eesmärk omaette ei olnud. Oluline on ettevõtte edu tagamine ja siin on firmajuhist arvamusliider üks võimalus," selgitab Mägus.

Esialgu tuli ise aktiivne olla ning tööstusharu või päevakohaste probleemide kohta infot väljastada. "Ühel hetkel olukord pöördus ja meedia hakkas ise kommentaare küsima," meenutas Mägus. Selle hetkeni jõudmine võttis aega kolm aastat ja nõudis 200 000kroonist eelarvet aastas.

Mägus soovitab arvamusliidriks pürgida neil firmajuhtidel, kelle valdkond avaldab majandusele tugevat mõju. Nii teab tarbija, millise näoga millist firmat siduda. "Võib-olla kasutatakse EMT teenuseid ka seetõttu palju, et Valdo Kalmu teatakse," arutles Mägus. Ligi 20 aastat hotellinduses tegutsenud Mägus on praeguse tuntusega rahul. "Samas, seisma ei tohi jääda, sest keegi võib positsiooni üle võtta," hoiatas Mägus.

Erinevalt Feliks Mägusist ei ole IBM Eesti tegevdirektoril Valdo Randperel olnud teadlikku tahtmist arvamusliidriks saada. Randpere ise arvab, et tema tuntus sai alguse sellest, et teda kutsuti esinema konverentsidele.

"PR-büroodele meeldib, kui firma eesotsas on tuntud inimene. See ju tasuta reklaam," muheles Randpere.

"Minu eest on kirjutatud kaks IT-teemalist artiklit, aga mulle ei meeldi, kui minu eest kirjutatakse. Kui üldisel ühiskondlikul teemal keegi teine artikli kirjutab, on see lausa häbiasi ja tegelikult ka läbi näha," tõdes Randpere. Küll kasutab IBM PR-büroo abi välisuudiste edastamisel Eestis ja seminaride korraldamisel.

Arvamusliidriks soovitab Randpere pürgida neil firmajuhtidel, kellel on sisu ja tahet. "PR-büroo võib vaid hetkeks sind komeediks taevas teha. Vaevalt näiteks Olari Taal või Raivo Vare kellegi teise abil peale iseenda arvamusliidriks on saanud."

KPMS & Partnerid ASi vanemkonsultandi Margus Metsa kogemusel ei tule KPMSi üldiselt üksikisikud, kes tahavad saada kuulsaks. Arvamusliidriks kujunemine on osa firma kommunikatsioonistrateegiast. "Olukorras, kus meie arvamust paljude eluvaldkondade kohta kujundab järjest enam meedia, on aina olulisem roll arvamusliidritel," tõdes Mets.

Esimese asjana soovitab Mets ettevõttel ja isikul oma tegevusest leida üles need tahud, mis meediale ja avalikkusele võiks huvi pakkuda, ning seejärel alustada regulaarset ja plaanipärast kommunikatsiooni.

Arvamusliidri positsiooni saavutamine nõuab Metsa sõnul vähemalt paari aastat pidevat ning hästi läbimõeldud kommunikatsiooni.

"Koostöös suhtekorraldusfirmaga eeldab see sõltuvalt ettevõtte ja isiku olemusest, eesmärkidest, senisest tuntusest ning intellektuaalsest potentsiaalist keskmiselt 500 000 krooni suurust kommunikatsioonieelarvet aastas," hindas Mets.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:16
Otsi:

Ava täpsem otsing