Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uute autode müük kihutas detsembris miinusesse

    Viimati tuli automüüjatel uute autode müüginumbrite ette miinusmärk panna 2004. aasta juunist oktoobrini. Kuni eelmise aasta lõpuni majanduskasvu ja palgatõusude harjal pidevalt automüüginumbreid paisutanud erakliendid jätsid automüüjate aastalõpuootused aga täitmata, sest nende majanduslik kindlustunne oli nõrgenema hakanud.
    "Ega siin muud põhjust pole kui see - kuidas iganes keegi seda nimetab - majanduse pehme või mittepehme langemine. Otseselt annab tunda, et inimesed on hakanud teistmoodi käituma, kui nad seda siiani on teinud," selgitas 2006. aasta detsembriga võrreldes 7 protsenti väiksemat müüki Renault' müüja City Motors ASi juhatuse esimees Vello Tamm.
    Renault'sid sõitis detsembris City Motorsi müügisalongist välja 87 autot vähem kui eelmisel aastal. "Klient, kes kesk- ja väikeklassiautosid vaatab, on ka hinnatundlikum majanduslanguse suhtes. Kes natuke jõukam, sellel läheb esimene ehmatus suhteliselt ruttu mööda," lahkas Tamm autoostjate profiili.
    Seda, et inimesed enne aastavahetust autoostu suhtes äraootavale seisukohale jäid, kinnitas ka Peugeot' maaletooja Kommest Auto ASi juhatuse esimees Raido Toonekurg, kelle hinnangul võivad ka aasta esimesel poolel automüügile pidurid peale jäädagi.
    Müügi jätkuvasse kukkumisse ta siiski ei usu. "Kuigi see ei peegeldu majanduses väga positiivselt, on palgad ikkagi tõusnud ja inimestel võimalus autole rohkem kulutada," arvas ta. Ehkki Peugeot' müüginumbrid kahanesid möödunud aasta lõpuks rohkem kui poole võrra, panustab firma inimeste teadlikkusele, kes sel aastal peaksid tõusvate kütusehindade tõttu hakkama ökonoomsemaid autosid eelistama, mis Toonekure sõnul annaks Peugeot'le kui keskkonnasäästlikkuse liidriks peetavale Euroopa automargile turueelise.
    General Motorsi kordades kahanenud müüginumbrid võrreldes 2006. aastaga tõi firma teatel üle-eelmisse aastasse jäänud suurte riigihangete täitmine Opeli mudelitega, mille mahuga erakliendid konkureerida ei suuda.
    Autoturu elavnemist loodavad automüüjad kõige varem näha alles paari kuu pärast. "Peab talve üle elama ja eks kevadel ärkab kõik nagu lootuski," naeris Tamm. Tema hinnangul jääb automüügi kasv sellel aastal võrreldes eelmisega 5 ja 7 protsendi vahele. "Kui majanduskasv kuskile sinna 6 protsendi peale jääb, nagu räägitakse, eks siis ka automüük läheb vaikselt tipa-tapa üles, kus ta pääseb. Selliseid suuri 20protsendilisi hiigelhüppeid pole aga küll oodata," nentis Tamm.
    Mõistagi möödus kõige selle taustal vaikselt jõulukuu ka autoregistrikeskuses, kus registreeriti vaid 3622 uut sõiduautot. See oli hulga vähem kui prognoositud. "Veel kolmanda kvartali lõpus mõtlesime isekeskis, et ehk siiski saavad 2006. aasta tulemused ületatud, mis oli päris tõenäoline, kuid detsembrikuu sai siiski määravaks," võttis eelmise aasta tulemused kokku autoregistrikeskuse avalike suhete osakonna juhataja Timo Vijar.
    Mullu esimeses kvartalis registreeriti 17 952, teises 21 863, kolmandas 18 234 ning neljandas 14 324 sõiduautot.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.