Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uute autode müük kihutas detsembris miinusesse

Mariliis Pinn 10. jaanuar 2008, 09:21

Detsembris kihutas uute autode müük
jaheneva majanduse oludes üle mitme aasta miinusesse ja võib automüüjate
hinnangul aasta esimeste kuude jooksul negatiivse poole peale jäädagi.

Viimati tuli automüüjatel uute autode müüginumbrite ette miinusmärk panna 2004. aasta juunist oktoobrini. Kuni eelmise aasta lõpuni majanduskasvu ja palgatõusude harjal pidevalt automüüginumbreid paisutanud erakliendid jätsid automüüjate aastalõpuootused aga täitmata, sest nende majanduslik kindlustunne oli nõrgenema hakanud, kirjutas Äripäev.

"Ega siin muud põhjust pole kui see - kuidas iganes keegi seda nimetab - majanduse pehme või mittepehme langemine. Otseselt annab tunda, et inimesed on hakanud teistmoodi käituma, kui nad seda siiani on teinud," selgitas 2006. aasta detsembriga võrreldes 7 protsenti väiksemat müüki Renault' müüja City Motors ASi juhatuse esimees Vello Tamm.

Renault'sid sõitis detsembris City Motorsi müügisalongist välja 87 autot vähem kui eelmisel aastal. "Klient, kes kesk- ja väikeklassiautosid vaatab, on ka hinnatundlikum majanduslanguse suhtes. Kes natuke jõukam, sellel läheb esimene ehmatus suhteliselt ruttu mööda," lahkas Tamm autoostjate profiili.

Seda, et inimesed enne aastavahetust autoostu suhtes äraootavale seisukohale jäid, kinnitas ka Peugeot' maaletooja Kommest Auto ASi juhatuse esimees Raido Toonekurg, kelle hinnangul võivad ka aasta esimesel poolel automüügile pidurid peale jäädagi.

Müügi jätkuvasse kukkumisse ta siiski ei usu. "Kuigi see ei peegeldu majanduses väga positiivselt, on palgad ikkagi tõusnud ja inimestel võimalus autole rohkem kulutada," arvas ta. Ehkki Peugeot' müüginumbrid kahanesid möödunud aasta lõpuks rohkem kui poole võrra, panustab firma inimeste teadlikkusele, kes sel aastal peaksid tõusvate kütusehindade tõttu hakkama ökonoomsemaid autosid eelistama, mis Toonekure sõnul annaks Peugeot'le kui keskkonnasäästlikkuse liidriks peetavale Euroopa automargile turueelise.

General Motorsi kordades kahanenud müüginumbrid võrreldes 2006. aastaga tõi firma teatel üle-eelmisse aastasse jäänud suurte riigihangete täitmine Opeli mudelitega, mille mahuga erakliendid konkureerida ei suuda.

Autoturu elavnemist loodavad automüüjad kõige varem näha alles paari kuu pärast. "Peab talve üle elama ja eks kevadel ärkab kõik nagu lootuski," naeris Tamm. Tema hinnangul jääb automüügi kasv sellel aastal võrreldes eelmisega 5 ja 7 protsendi vahele. "Kui majanduskasv kuskile sinna 6 protsendi peale jääb, nagu räägitakse, eks siis ka automüük läheb vaikselt tipa-tapa üles, kus ta pääseb. Selliseid suuri 20protsendilisi hiigelhüppeid pole aga küll oodata," nentis Tamm.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. June 2008, 11:52
Otsi:

Ava täpsem otsing