Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saastemaks: kui head ideed otsas

    Eestis võib tulla autodele saastemaks, mis sõltub auto vanusest, massist, mootori kubatuurist, süsihappegaasi päästust. Autode saastemaks on üks punkt üldisemas ökomaksude tõstmise kavas.
    Äripäev ei toeta uut maksu.
    Saastemaks on ebaõiglane nende eraisikute suhtes, kes omavad küll autot, ent sõidavad vähe. Paljudel on auto vaid üksikuteks sõitudeks - maakodus käimiseks, suuremate ostude transportimiseks jne. Tööl käiakse juba ühistranspordiga. Ülikallis parkimine ja ummikud on mõistuse pähe pannud.
    Need, kes autot palju kasutavad, on juba kõrgemalt maksustatud: kütuseaktsiis pluss rohkem käibemaksu. Pealegi tõstis valitsus just kütuseaktsiisi. Kütusetarbimise maksustamisest peaks juba piisama.
    Saastemaksu kehtestamine ei likvideeri kroonilisi ummikuid, millega on hädas eriti Tallinn. Ummikud tekivad ka päise päeva ajal, mil tehakse valdavalt töösõite, mida ei saa ära jätta. Ametiautodega.
    Juhtub see, et töösõite vähemaks ei jää, aga kuna sõitmine tehakse kallimaks, tõusevad veelgi kaupade ja teenuste hinnad. Selle oleksime sunnitud kõik ühiselt kinni maksma. Inflatsioon saaks lisakiirenduse.
    Mootorimahust sõltuv saastemaks sunnib mõtlema väiksema ja säästlikuma auto peale, mis on iseenesest õige suund. Linnas ei pea ringi sõitma maasturiga. Võrreldes Euroopa suurlinnu näiteks Tallinnaga, torkab silma siinne luksusautode ja maasturite rohkus. Las maksavad need rohkem, kel auto on uhkeldamise asi!
    On veel üks aspekt - turvalisus. Suurem auto on teadagi turvalisem.
    Suurema auto vahetavad väiksema vastu siiski teadlikumad eraisikud, kel auto ei ole töövahend. Paljud väikeettevõtjad, FIEd kasutavad sõiduautot, maasturit või kaubikut ka vedudeks. Nemad ei saa autot väiksema vastu välja vahetada.
    Palju autosid on tänaval taksodena. Takso peaks olema siiski vähemalt suurema keskklassi auto.
    Saastemaks paneks ilmselt paljusid autost üldse loobuma, mis polegi ehk halb mõte. Aga efekt saavutatakse siin n-ö pühapäevasõitjate arvel, kes liiklust palju ei koorma. Ja maasturid vuravad linnatänavail edasi.
    Mis oleks lahendus? Autorodud lakkamatutes ummikutes, millega kaasneb ajakulu, parkimise võimatus/kallidus kesklinnas ja kütusehinna tõus ei soodusta Eesti edasist autostumist - tingimused on niigi ebasoodsad.
    Uus maks näitaks üksnes seda, et maksu kehtestajad on agoonias, sest muude abinõudega ollakse jänni jäänud.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.