Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaam aitab kliendilehte ülal pidada

    Neli korda aastas ilmuva ja Eesti ühe suurema tiraažiga Kaubamaja kliendiajakirja Hooaaeg eelarve on miljoneid kroone aastas. Sellest umbes pool tuleb reklaamimüügist saadava tuluna tagasi.
    "Ühe numbri kohta jääb see vahemikku 200 000-500 000 krooni," täpsustas Hooaja üldtoimetaja Lenno Vaitovski. Hooaeg peegeldab ennekõike Kaubamajaga seonduvat ning peab selle väljaandmisele kulutatud raha ka tagasi teenima, rääkis Vaitovski.
    Samas arvab Lenno Vaitovski, et 95 000 tiraažiga Hooaeg ei ole pelgalt Kaubamaja uudiseid edastav kliendileht või kaupa pähemääriv kataloog. "Me pingutame, et saavutada hea tasakaal üldhuvitavate teemade ja Kaubamaja poolt pakutava vahel."
    Pingutus avaldub ka saavutatud lugejanumbrites - Hooaeg on ainus kliendileht, mis TNS Emori loetavamate väljaannete tabelisse on jõudnud ja seal Pere ja Kodu ning Kodukirja vahel 12. kohal ilutseb.
    Volvo annab välja Liv ajakirja, mille saadab 2000 kliendile. Kolm korda aastas ilmuva ajakirja väljaandmine maksab aastas 250 000 krooni, selgitas Volvosid müüva Info-Auto turundusjuht Tiit Lillipuu.
    Ehkki reklaamimüük pole eesmärk omaette, on ajakirjas paarikümne tuhande krooni ulatuses ka reklaami.
    "Reklaamitav bränd peab Volvoga sobima. Alkoholireklaami ei võtaks kindlasti," tõi Lillipuu näite.
    Ehkki reklaamimüük kliendiajakirjadesse ei ole tavaline, võimaldab see isegi poole väljaandmise kuludest katta, rääkis Ajakirjade Kirjastuse korporatiivkirjastuse juht Tarvo Sarmet.
    Üks-kaks reklaami on piisav, siis ei kao oma info ära, soovitas ta. Aga isegi kuni kolmandik võib vabalt reklaami olla.
    "55% ajakirja saajatest suhtub hästi teiste firmade pakkumistesse kliendilehes," üldistas ta Ajakirjade Kirjastuse poolt väljaantava kolme suurema kliendiajakirja lugejauuringute põhjal.
    Kliendilehtedeks pakutakse kõike, mis paberil postkasti tuleb, selgus Ühinenud Ajakirjade ja TNS Emori novembris läbi viidud kliendilehtede uuringust.
    TNS Emori projektijuhi Elvin Heinla sõnul võis eeldada, et vastajad pakuvad kliendilehtedeks kõikvõimalikke sooduskampaaniate hinnapakkumisi, kuid vastajate arusaam kliendilehest oli veelgi umbmäärasem.
    Enim teatakse ehituspoodide sooduspakkumisi. Küsimusele, millist kliendilehte peate kõige paremaks, ei osanud vastata 63% küsitletuist.
    "Kliendileht ei tohi olla reklaam, vaid kanal reklaami jaoks nagu iga teinegi ajakiri," rääkis Ühinenud Ajakirjade kliendilehtede osakonna juhataja Peep Ehasalu. Näiteks Selveri sooduspakkumised ei ole kliendileht, Peugeot' ajakiri või Hansapanga leht aga on. Hea kliendileht on nagu ajakiri, mida on huvitav lugeda, selgitas Ehasalu. "Kliendilehe eesmärk ei ole otseselt müük, ehkki selles võib avaldada ka ettevõtte müügipakkumisi. Oluline on arusaam, et reklaam pakub kaupa, kliendileht aga suhtleb kliendiga. Tuleb läbi mõelda, millest klient tahab lugeda," soovitas ta.
    Uuringu vastustest tulid Ehasalu arvates hästi välja vastajate ootused - kui sooduspakkumiste lehti peeti kliendilehtedeks, siis sooduspakkumisi ka oodati. Samas peetakse oluliseks spetsialistide kommentaare, aktuaalseid teemasid ja kasulikke teadmisi. Ligi pooled hindavad ajakirjanduslikult hästi üles ehitatud ja kergesti loetavat lehte.
    Novembrist annab Rimi Eesti Food välja tasulist elustiitliajakirja Toit ja Trend, mida müüakse ainult Rimides ja Säästumarketites.
    Klient peab poeketiga suhtlemise eest maksma 12.90. "Tasuta asju ei väärtustata," põhjendas Rimi turundusjuht Evelin Mägioja. Tema sõnul kliendid ajakirja kliendilehena ei võta ja negatiivset tagasisidet pole tulnud. "Summa ei ole ju suur," ütles Mägioja. Esimese numbri reklaami brutokäive oli 400 000 krooni.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Prokuratuur saatis Wendre kriminaalasja kohtusse
Prokuratuur teatas, et on saatnud Pärnu maakohtusse kriminaalasja, milles süüdistatakse tekstiilitööstuse Wendre eksjuhte ja nende firmat Paragon Sleepi.
Prokuratuur teatas, et on saatnud Pärnu maakohtusse kriminaalasja, milles süüdistatakse tekstiilitööstuse Wendre eksjuhte ja nende firmat Paragon Sleepi.