Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Türgi tahab Eestiga koos IT-lahendusi arendada

Mariliis Pinn 15. jaanuar 2008, 00:00

"Türgil on eeliseid ja suur potentsiaal ja Eestil on kogemus infokommunikatsioonisektoris. ID-kaart ja e-hääletus on suured projektid, mida teised vaatavad," märkis Gülüm. Eesti eeliseks peab ta riigi väiksust. "Eestis on vaid 1,3 miljonit inimest, Türgis 75 miljonit. Ka on vahe interneti kättesaadavuses. Kui pea kogu Eestile on internet kättesaadav, siis Türgis vaid 22 protsendile inimestest," sõnas ta.

Gülümi sõnul on Eestis tehtud pilootprojekte suurriikidele. "Kui suudaksime neid kohandada teistele riikidele, ootaks meid suur edu." Eesti IT-sektori nõrkuseks peab Gülüm tööjõupuudust. "Eestis on vaid 10 000 IT-spetsialisti, Türgis 75 000 ja neid kasvab kogu aeg juurde," lisas ta.

"Ehitame koos midagi ja müüme teistele. Türgi ei oleks Eestile klient, vaid partner, loome uue toote ja müüme selle näiteks Taanile," valgustas Gülüm oma unistusi.

Märtsis sõidab peaminister Andrus Ansip Türki, kus kohtub kohaliku peaministriga ja arendab edasisi ettevõtlussuhteid. "Mõnel Eesti tarkvarafirmal on palju potentsiaali ja meil on projekte, mida teha," lisas ta.

Türgis tegutseva Eesti ettevõtte Artec Group arendusjuhi Martin-Éric Racine'i sõnul pole eestlased veel taibanud, et türklastega peab enne äriasjade ajamist sõbraks saama.

"Arteci jaoks on Türgi suurepärane alguspunkt, riik on küll osa Lähis-Idast, kuid tegu on Euroopa riigiga," rääkis ta.

Siiski on mõned kultuurilised erinevused, millele tuleb tähelepanu pöörata. "Kõige paremini iseloomustab kultuuride erinevust ütlus, et Skandinaavias teed kõigepealt enne tööd, küll pärast jõuab sõbrustada. Türgis tuleb kõigepealt äripartneriga sõbraks saada, küll hiljem jõuab ka äri teha," selgitas ta.

"Türgis muutuvad asjad vaikselt läänelikumaks ning äri ajamine on lihtsam, kui tundub. Ka on tehnoloogia arenenum, kui arvatakse. Näiteks 80% Euroopas müüdud telekatest ja 60% kodumasinatest on Türgis tehtud, kuigi Euroopa firmad kleebivad neile oma kaubamärgid peale," selgitas Racine.

Koostöö türklastega on Artec Groupile strateegilise tähtsusega. "Leidsime kohapealt firmasid, kelle jaoks meie tooted olid puuduvad pusletükid ning kelle tooted sobisid meile nagu puuduvad tükid piltmõistatusest," lisas ta oma kogemustest.

Artec Group on 1998. aastal loodud kõrgtehnoloogiaettevõtteid koondav grupp, mis on keskendunud täielike elektroonikalahenduste loomisele. Kontserni kuuluvad ettevõtted on muu hulgas spetsialiseerunud elektroonikaseadmete, tarkvara, mikroskeemide ja tööstusdisainilahenduste väljatöötamisele ning tootmisele.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:17
Otsi:

Ava täpsem otsing