Tallinna Kaubamaja käive kasvas aastaga 39%

Agnes Ojala 16. jaanuar 2008, 11:15

Tallinna Kaubamaja 2007. aasta käive oli
esialgseil andmeil 5,9 miljardit krooni, kasvades aastaga 39%.

Kontserni tütarettevõtete käive kasvas mullu turust oluliselt kiiremini nii toidu- ja esmatarbekaupade kui ka automüügi osas, teatas ettevõte.

„Tallinna Kaubamaja taas kord rekordilised müügitulemused lõppenud aastal näitasid ühelt poolt siinse jaekaubanduse üldist tugevat seisu hoolimata majanduskasvu pidurdumisest aasta lõpus. Teisalt kinnitas see kontserni enda tugevust turu eri segmentide lõikes ning varasemalt tehtud strateegiliste arenguotsuste õigsust – üliheaks valikuks osutus automüügi alustamine Eestis, Lätis ja Leedus,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

Tema sõnul paranes kontserni kasum mullu võrreldes 2006. aastaga tunduvalt, auditeeritud majandusnäitajad avaldab Tallinna Kaubamaja kontsern aprillis. Kontserni mullune üheksa kuu kasum oli 280 miljonit krooni ehk 60% võrra rohkem kui 2006. aastal samal perioodil.

„Tänavuseks aastaks prognoosime kogu jaekaubandusturu kasvuks 10-14%, kus kasvumootoriteks on jätkuvalt inimeste sissetulekute kasv ja hindade tõus,“ märkis Raul Puusepp. „Tallinna Kaubamaja kontsernile on tegemist uue järjekordse laienemisaastaga – uusi Selvereid lisandub juurde rohkem kui mullu, esimesed Selverid tulevad Läti turule. Uksed avab meie uue ilupoodide keti I.L.U. esimene kauplus Eestis ning juba sõlmitud üürilepingud Eestis ja Lätis lubavad alustada ettevalmistusi järgmiste ilupoodide rajamiseks. Plaanis on laiendada autode müügi- ja teenindusvõrku ning lisaks Kiale otsime ka teisi automarke.“

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Selveri super- ja hüpermarketite mullune müügitulu oli 3,7 miljardit krooni, mis on 28% rohkem kui aasta varem. 24 kauplusega Selveri keti osakaal siinsel toidu- ja esmatarbekaupade jaekaubandusturul oli 2007. aastal hinnanguliselt 14,6%, suurenedes aastaga 1,3% võrra.

Tallinna ja Tartu kaubamajade mullune müügitulu oli 1,5 miljardit krooni, kasvades 2006. aastaga võrreldes 19%.

Kontserni autokaubanduse ärisegmendi 2007. aasta müügitulu oli 565,6 miljonit krooni. Eelmisel aastal müüdi 2207 uut sõidukit, mis on 76% enam kui 2006. aastal.

Tallinna Kaubamaja kontserni keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli mullu 6600 krooni kuus, mis on 14% enam kui 2006. aastal. Antud näitaja supermarketite osas oli 7600 tuhat krooni kuus ja Kaubamajade puhul 5600 krooni kuus – kasv vastavalt 21% ja 13%. Kontsernis lisandus aasta jooksul kokku 4200 ruutmeetrit müügipinda ning detsembri lõpuks oli kogu müügipinna suurus 66 400 ruutmeetrit.

Kaubamajades ja Selverites sooritati 2007. aastal kokku 34,8 miljonit ostu, mis on 9% enam kui 2006. aastal. Eelmise aasta lõpu seisuga ulatus püsiklientide arv 250 000 kliendini, kasvades aastaga 10% võrra. Püsiklientide osatähtsus kontserni kaupluste käibes tõusis mullu 71%ni. Partner Krediitkaartide arv ületas eelmisel aastal 10 000 kaardi piiri.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. July 2008, 16:49
Otsi:

Ava täpsem otsing