Laupäev 24. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Grüne Woche mess ennustas hinnatõusu

Katri Soe 21. jaanuar 2008, 00:00

Messile eelnenud pressikonverentsil märkisid Saksa toiduainetööstuste ja tootjate esindajad, et põllumajandussaaduste kättesaadavuses muutub konkurents üha tihedamaks. Põllumajandus pole enam n-ö vana majandus, vaid uus majandus, muutudes ühtlasi üha huvitamaks investeerimisobjektiks, ütles Saksa Põllumeeste Liidu esimees Gerd Sonnleitner.

Saksa Toiduainetööstuste Liidu esimees Jürgen Abraham lisas, et 2007. aasta põllumajandustoodete hinnatõus ei jää ühekordseks sündmuseks. "Ka 2008. aastal on oodata üldist hinnatõusu, sest maailma elanikkond kasvab edasi ning vajab üha suuremal hulgal toiduaineid. OECD andmetel tarbib ainuüksi Hiina aastaks 2016 poole maailmas toodetavast taimeõlist," tõi ta näite.

Sonnleiteril polnud midagi lohutavat lisada. "Põllumajandustoorainete hinnatrend jätkab 2008. aastal pidevalt suureneva nõudluse tõttu kasvutempot. Peaks halb saak pakkumist veelgi vähendama, piisab juba mõnest protsendist, et hinnad edasi tugevalt tõuseksid. Me peame olema valmis tugevateks hinnakõikumisteks," ütles Sonnleitner.

Väga tugevalt oli esindatud ökoloogiliselt puhaste toiduainete ehk mahetoidu suund.

Saksamaal on nõudlus nii suur, et 2/3 ökokaubast tuleb sisse vedada. Kuna Saksa nõuded on sedavõrd ranged, eelistab Saksa põllumees toota n-ö tavalist põllumajandussaadust või toota toorainet biokütusele. Mahevaimustusesest lõikavad kasu Türgi ja India, kes on taibanud, et märk Bio müüb (Eestis vastab sellele Öko), ja olid selle kirjakese oma toodetele juurde kirjutanud.

Venemaa hiiglaslikus messihallis oli kõige esinduslikum valik kanget alkoholi, samuti oli kohal Armeenia ja Aserbaidþaani alkoholitööstus.

Eesti boks oli abstraktselt helesiniselt helendav plastik. Kui soomlased pakkusid lihtsalt kooritud ja keedetud kanamune ja ahjus küpsetatud pekist sealiha, siis Eestist oli kohal kulinaariainstituut, kelle kokad pakkusid hõrku kamakreemi jõhvikaga.

Aktiivselt esines loodustooteid valmistav Tervix astelpajutoodetega. Tervixi omanik Henry Nuter-Tammin ütles, et loodab tooteid müüa saksakeelse võrgulehe kaudu, mis peagi avatakse.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing