Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lapse jaoks on F nagu Fanta

    Teeme ühe asja kohe selgeks. Minul lapsi veel pole.
    Seetõttu võib järgnev kirjatükk lapsevanematele täiesti ülearune tunduda, sisaldamata neile midagi uut.
    Aga minu jaoks oli tegemist suure üllatusega, ja neile, kes minuga koos vaimupimeduses on istunud, teadmiseks - laste bränditeadlikkus on väga kõrge. Jah, tean kuivõrd olulised on brändid juba 10aastaste elus, aga hiljuti veetsin mõned tunnid kahe 2aastase seltsis.
    Mõnda aega mängisid nad omavahel, siis leidsid aga vanad head puuklotsid, millel tähed iga külje peal. Käisid neid aeg ajalt meilegi näitamas. E on emme täht.
    Aga kas teadsite, et F on Fanta täht?
    Kas teadsite, et kaheaastased teavad mõlema vanema automarke, ning seda, et täna käidi Rimis, mitte Selveris ja tsiteerivad laulu kauakestvast turbodiislist? Noh, mina küll ei teadnud.
    Nii väikestel lastel ei ole veel võimet tegelikkust fantaasiast eristada. Seega ei suuda nad vahet teha niisama lõbusa multifilmi ja neile suunatud reklaamsõnumiga tegelase vahel.
    Teadlaste hinnangul näevad alla 3aastased lapsed aastas kuni 40 000 reklaami. Lisaks on ju ka erinevad (multi)filmikangelased kaubamärgid.
    Kui Ameerikas küsiti 4aastastelt, kas neile maitseb rohkem Käsna-Kalle või tundmatu tegelasega pildiga makaroniroog, eelistasid lapsed muidugi Käsna-Kallega, samas peaaegu poole kallimat toitu.
    Sarnased katsed on näidanud, et lapsed eelistavad McDonald'si brändiga toitu täpselt samale toidule, millelt on eemaldatud vaid Mc-i kaubamärk. Kui tuua paralleel lähemalt, siis on ju ka meil müügil Lotte mahlajoogid.
    Aga kindlasti on vahe ka sellel, mida reklaamitakse. Võib-olla silmakirjalikult näib mulle mahl eetilisemana. Niisiis, ehkki paariaastaste brändieelistustega manipuleerimine tundub mulle juba iseenesest vale, võib reklaami ka heal eesmärgil rakendada.
    Probleem on pigem rämps(toid)u puhul, tervislikku elustiili võiks propageerida küll. Kui seda aga ei tehta, reklaamiturg end reguleerida ei suuda ja kuri karjas, saab lapsi reklaami eest kaitsta mitmel moel. Näiteks võib lastele suunatud reklaami üldse ära keelata.
    Jah, ka see on võimalik, näiteks Rootsis ei tohi telereklaam olla suunatud alla 12aastaste laste tähelepanu võitmiseks. Tegelikult leiavad turundajad sel juhul mingi muu kanali, mõne teise - ja võib-olla raskemini kontrollitava võimaluse.
    Vastus on pigem see, et reklaamitegijad tunnetaksid vastutust ja teaksid, et mis võib luua, võib ka lõhkuda.
    Ehk ei ole vaja igasuguste vahenditega müüa ja äkki ei lõppegi maailm otsa, kui kliendile mõnel puhul pehmelt "ei" öelda.
    Autor: Kent Raju
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.