Neljapäev 29. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Lehekähmlus Rae vallas

Gert D. Hankewitz 29. jaanuar 2008, 00:00

"Kas vallavalitsus hakkab iseenda eksimustest rääkima või? Kindlasti mitte!" lausub valla endine avalike suhete korraldaja Merike Mikk, keda praegu on ehk parem Rae Valla Ajalehe peatoimetajaks tituleerida.

Oma ajalehe tegemise tagamaid paljastades ei jäta naine saladuseks, et tähtis pole ainult vallavalitsuse pahategude paljastamine, vaid ka maas vedelev reklaamiraha. "Minu põhimõte on see, et reklaamiandja paneb raha sinna, kus ta näeb sel mõtet, kus tema reklaami ka nähakse," jääb Mikk diplomaatiliseks. Oma ajalehte kutsub naine sõltumatuks, mis pole poliitiline hääletoru nagu valla ametlik leht Rae Sõnumid.

Viimase väljaandja, Rae vallavanem Raivo Uukkivi aga asja nii ei näe. Pea kaheleheküljeses arvamusloos lehe viimases numbris toob mees välja konkurendi eksimusi, mida ise faktivigadeks kutsub.

Uue lehe sünniloo kohtagi on tal omad variandid: esiteks oletab mees, et Mikk on pahane, kuna vallavalitsus ei tõstnud tema palka, ning teiseks on naine opositsiooni käsilane, või nagu Uukivi täpsustab - teeb opositsiooniga aktiivset koostööd. "Ta läks meie juurest riiuga ära ja väidetavalt ka Rimist," sarjab vallavanem ning lisab, et pressiesindaja kohal töötades sai Mikk olulist informatsiooni, mis oma ajalehte tehes kasuks tuleb.

Reklaamist teab vallavanem rääkida, et Miku lehes oli viimati vaid 22 müüdud reklaami, vallavalitsuse omas aga 32.

Nii argumenteerivad ki mõlemad lõputult: Uukivi ütleb, et konkurent avaldab pooltõdesid, Mikk eitab seda. Mikk ütleb, et vallavalitsuse leht on propagandamasin, Uukkivi teatel ilmuvad seal vaid teadaande tüüpi lood. Vallavanem kiitleb suurema reklaamiarvuga, Miku sõnul võtab tema ühe reklaami eest aga tunduvalt rohkem raha.

Kummal on õigus?

Hiljuti otsustas oma tegevuse lõpetada Vihula valla ajaleht Luup.

Merike Miku ajalehega võib paralleele tõmmata niipalju, et tegemist samuti vallavalitsuse suhtes kriitilise lehega, mis ilmus ainult veebis.

"Asi sai kätte võetud kuue aasta eest, mil siinsel omavalitsusel oli palju jamasid, selline korruptsioonimaiguline ja repressiivne värk oli. Vallavanem oli keskerakondlane," räägib lehe toimetaja Sergei Klaasen.

Oma kogemuste põhjal kirjeldab mees, kuidas näiteks info hankimine vallavalitsusest oli raskendatud, kuna lood, mis ilmusid, tegid ju neid maha, kuid vallavalitsuse sõnum oli, et leht peab kajastama valitsuse tegemisi ainult positiivsest küljest.

Mida aeg aga edasi, seda vähem oli vaja kriitikat levitada, mistõttu lehe veebikülg varsti kinni pannakse.

Valisime oma reklaamipinnaks Rae Valla Ajalehe ja mitte Rae Sõnumid, kuna esimesest saime parema hinna ja kvaliteedi. Tavaleht oli siis mustvalge ja otsus langes eralehe kasuks. Muid põhjuseid (nagu vallavalitsuse lehe väike loetavus või eralehe parem sisu - toim.) ei olnud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing