Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tuul alla Soome sadamatele

    Muuga sadamast kujuneb väga tõsine konkurent Lõuna-Soome sadamatele, nii arvatakse Naantali firmas Stevenas, mis on investeerinud Muugale ja Miiduranda üle 20 miljoni Eesti krooni, kirjutas Äripäev detsembris 1993.
    Kuu varem sai Stevena ja Eesti Intersadi ühisfirma Komerk tolliametilt loa tollivaba lao rajamiseks. See hõlmas Koertekile Muuga sadamas kuuluvast 10 hektari suurusest laoterritooriumist umbes neljandiku.
    Seni on Eestis analoogseid tegevuslubasid jagatud ligi kümme. Komerk oli plaani võtnud Euroopast ja üle Atlandi tulevate kaupade täielikku teeninduse korraldamise: nende veo, hoolduse, pakkimise ja ladustamise.
    Komerki müügijuhi Kari Ruhoneni arvas toona, et tema firma abil kohale toimetavatest veostest jääb Eestisse ainult viiendik, ülejäänud 70-80 protsenti moodustavad transiitveosed.
    Komerki kahe laohoone kõrvale ehitab Stevena naftaterminaali. Lisaks on firmal käsil veel kolmaski projekt, nimelt on ta rentinud Miidurannas firma Pirita Laevad nimel endise Kirovi kolhoosi kalasadama, mille kaudu vahendab puitu, saematerjali ja jõusöödakomponente Venemaale ning Venemaalt omakorda tselluloosi ja paberipuud Rootsi, Norrasse ja Inglismaale.
    Kokku olid soomlased investeerinud Muuga ja Miiduranna projekti kümmekond miljonit marka ja 1994. aastal ihkasid nad paigutada sinna veel samapalju. Raha sooviti paigutada üldladude ning nafta- ja kemikaalihoidlate ehitamiseks Muugal ning laevatee süvendamiseks Miidurannas.
    Stevena direktori Mikko Laaksoneni ja tema kolleegide usk Muuga tulevikku on väga suur. Nad väidavad, et autovedudes kujuneb Muuga sadam muuhulgas tõsiseks konkurendiks Hanko sadamale, kirjutas Äripäev viisteist aastat tagasi.
    Lisaks arvavad nad, et juba 1994. aastal paisub firma tegevus Eestis kaks korda ja kujuneb suuremaks kui Soomes. Eestis moodustavad kulud Soomega võrreldes vaid kolmandiku. Autode toimetamine Muugalt Peterburi maksab ainult kolmandiku nende toimetamisest Hankolt Vaalimaale. Puistekauba vedudes on hinnavahe veelgi suurem.
    Soomlased peavad Muuga sadama infrastruktuuri asjakohaseks. Ida-Saksamaalt pärit tehnilised süsteemid ja raudtee töötavad hästi. Suurimaks puuduseks on inimtöö vähene efektiivsus.
    Kui soomlastelt küsiti, kas nad ei pea oma tegevust ebaisamaaliseks, kui turgutavad Soomega sadamatega konkureerivat sadamat, arvasid nad, et Venemaa poolt on avanemas nii suur veondusturg, et seal on kohta kõigile.
    Kui praegu tagasi vaadata, võib Muuga sadamat pidada andekaks sportlaseks, kes ei viitsi piisavalt trenni teha, et head tulemust saada. Potentsiaal on selgelt erinevatel põhjustel alarakendatud. Kive on lennanud nii operaatori kui ka valitsuse kapsaaeda. Tõsi, stagnatsiooni siiski pole toimunud. Jaanuaris 2008 (!) jõuti kauaoodatud koostööleppeni Tallinna Sadama ning hiinlaste Ningbo sadamaga. Selle tulemusel rajatakse Muugale uus konteinerterminal Hiina kaupade turustamiseks. Jääb loota, et kuldkala saadakse kätte.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.