Andrus Viirg: USAs kasuta kohalikke turundajaid

Agnes Ojala 30. jaanuar 2008, 12:27

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS)
esindaja USAs Silicon Valley’s Andrus Viirg ütles täna Äripäeva Gaselli
kongressil, et oma tooteid USAs müües tuleks kasutada kohalikke turundajaid.

„Ameerika turundus on hoopis teine kui siin. Siinse turundusmeeskonnaga ei ole midagi teha, need tuleb võtta kohapealt,“ rääkis Viirg, lisades, et kohalike inimeste eelis on turu tundmine.

Samas lisas Viirg, et ülioluline on ameeriklaste jaoks ka see, et oma huvi näitavad üles ka ettevõtte juhtivisikud, kes vajadusel ka kohal on. „Ameerikas peetakse esimest referentsi väga-väga oluliseks,“ märkis ta.

Tootearenduse poolest peab Viirg oluliseks seda, et turgu ei minda vallutama valmistootega, vaid et need luuakse kohapeal. „Valmistoote müümisest on lihtsam see, kui leiate turult puuduse ja hakkate siis toodet looma. Lähtuge toote ülesehitusel just sellest puudusest,“ soovitas Viirg siinsetele gasellidele ehk kiiresti kasvavatele väike- ja keskmise suurusega ettevõtetele.

„Toodet arendades lähtu põhimõttest Keep It Simple Stupid (Hoia asi lihtne, rumal – toim.). Kui sa asja lühidalt ja lihtsalt oma vanaemale selgeks teha ei oska, siis ei ole mõtet edu lootagi,“ rääkis Viirg.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
30. January 2008, 12:27
Otsi:

Ava täpsem otsing