Kolmapäev 28. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Hea elu: Kaalukas probleem

Martin Hanson 01. veebruar 2008, 00:00

Noorim toitumiskontrollija oli kuueaastane ning vanimale kirjutati juurde sajandist paarkümmend talve väiksem number. Tähele tuleb aga panna tõsiasja, et kuigi ühiskond tunneb Levini dieeti kui kuulsate ja rikaste võluvitsa kiirelt "võistlusvormi" tõusmiseks, baseerub kogu mõte toitumisprogrammist ihuhädadest vabanemisel.

"Programmiga on liitunud üha rohkem inimesi, kel on tõsised tervisehäired, nagu näiteks hüpertoonia ja teised südame- ning vereringesüsteemi haigused, seedetrakti häired, liigesepõletikud ja endokrinoloogilised haigused. Lisaks on abi saanud allergikud ja ülekaalulised," ütleb Adik Levin ise.

Kiire arvutuse kohaselt osteti eelmisel aastal omale Levini toitumisplaan kokku ligi 9 miljoni krooni eest. Arvutage üle: plaani tegemine maksab 4600 krooni, liitujaid oli täpselt 1935. Mõte uuenduslik toitumiskäsitlus äriks keerata tekkis tohtrihärral pärast seda, kui tema enda tervis üles hakkas ütlema. Vene arsti dr Volkovi loodud ja Levini proovitud dieet, mis tavapäevaselt parandab idanaabri uusrikaste laste kehade trimmisolekut, langetas mehe kaalu kuraditosin kilo ning viis peast magusad pensionimõtted.

Kliiniku tänavune eesmärk on aidata vähemalt 2500 klienti, tutvustada oma teenuseid ka Soomes ning jätkata Eesti meditsiinitöötajate koolitamist varjatud toidutalumatuse teemal.

"Lõppenud aastal oli märkimisväärne trend eeskätt noorte klientide osakaal, kes liitusid programmiga, et ennetada haigusi ning parandada oma elu- ja tervise kvaliteeti," ütleb Levin.

Lisaks käis 4600 krooni välja umbes sadakond lapsevanemat, et oma võsukeste tervist ja elu parandada.

"Viimasel kolmel aastal on huvi individuaalse toitumise programmi vastu kasvanud, mis näitab, et paljud inimesed suhtuvad programmi kui ühte tervisliku eluviisi tähtsamatest komponentidest," sõnab Levin.

Kaalujälgijatega liitus eelmise aasta jooksul aga 8500 inimest. Eesti ja Läti peadirektori Anne Piirsalu sõnul on Kaalujälgijatega nagu juuksuris käiguga - ei saa eeldada, et korra käies püsib soeng alati.

"Meil tuleb käia süstemaatiliselt ning kui kaal natukene juurde lisandub, tullakse tagasi, et oma ideaalkaalu tagasi pääseda," sõnab Piirsalu.

Stereotüüp paksudest ameeriklastest vastab tõele: tervelt 64% USA elanikkonnast on ülekaaluline või lausa lihav. Ja kus nõudlust, seal pakkumist: ostjaid peibutab terve salendavate toodete armee, mille seast kõik Seda Õiget otsivad.

Mullu hindas turu-uuringufirma Marketdata Enterprises selle turu suuruseks 55 miljardit dollarit, aastaks 2010 peaks see jõudma juba 69 miljardi dollari juurde.

Enam kui 70 miljonit ameeriklast peab mingit tüüpi dieeti ning nad on ülivastuvõtlikud kõiksuguste - tihti lausvalesid täis topitud - reklaamide suhtes. "Ameerika dieedipidajate ees seisab enneolematu valik ning nad ootavad "järgmist suurt asja"," teatas aastaid kõhnumistooteid vaadelnud Marketdata Enterprisesi uuringute juht John LaRosa viimaseid uuringutulemusi kommenteerides. Tjah, kes ei mäletaks mõne aasta tagust Atkinsi-hullust?

Näiteks tellivad ameeriklased aina enam koju tervislikku dieettoitu ja karastusjookide turul ligineb dieetjookide turuosa juba kolmandikule. Populaarsust kogub ka ülekaalulisust raviv kirurgia: 2006. aastal läks parema figuuri nimel noa alla 177 000 ameeriklast. Ja see arv käib vaid USA kohta, sest paljud ameeriklased teevad operatsioone Ladina-Ameerikas, kus need rahakotile nii suurt põntsu ei pane. Muidugi müüvad hästi ka kodusemad vahendid - alates toiduasendajatest ja lõpetades kokaraamatutega.

Kuna USAs on lihavus nüüd omaette haiguseks tunnistatud, peaks varsti konkurentsi pakkuma ka kõhnumisele suunatud retseptiravimid -

maksusoodustust ameeriklased salenduskuure ostes juba saavad.

Endiselt hästi läheb ka Kaalujälgijatel, tootemargil, mida USAs tunneb tervelt 97% naistest. Ja kui uute liitujate hoog ongi pisut raugenud, siis teenib firma suure osa oma sissetulekust interneti abil.

2006. aastal müüs ettevõte oma tooteid ja teenuseid maailmas kokku 3 miljardi dollari eest. 2007. aasta kolmanda kvartalis suurendas firma käivet ja kasum jäi taas 50 miljoni dollari juurde.

Lisaks võib öelda, et kõik võimalikud ja võimatud kõhnumistooted on tulevikuäri kogu maailmas - Maailma Tervishoiuorganisatsiooni (WHO) andmetel on aastal 2015 ülekaalulised või lihavad tervelt 3 miljardit inimest.

Ei tahaks väita, et eestlane oleks viimasel ajal kuidagi haigemaks või paksemaks läinud. Ma arvan, et teadlikkus meist on muutunud. Meid ei teata enam pelgalt kaalulangetamise organisatsioonina, vaid ka tervisliku toitumise eestvedajatena. Rikkamaks saamine on suurendanud teadlikkust küll. Muidugi, nende liitujate hulgas on ka palju neid, kes vahepeal on loobunud, kuid nüüd tagasi tulnud.

Palju on neid, kes liituvad meiega ja kellel ei ole üle normaalkaalu ehk rohkem kui paar kilo, kuid tahavad liikuda ja tervislikult toituda. Kuna me ennast kellelegi peale ei suru, siis ei ole ka skepsist palju.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing