Moodsad ajad: alasti juht

Kertu Ruus 05. veebruar 2008, 00:00

Ja oi kui teisiti! Näiteks lippab Charney tööl ringi aluspesus ning on ilmunud töökohtumistele, ainsaks kehakatteks sokk teadagi-mille otsas. Moeguru ise selgitab, et seda tuleb vaadata moemaailma kontekstis ja et tema testib oma uusimaid tooteid. Samuti ei kõhkle Charney nimetamast oma alluvaid suguelundite nimedega, mida ta ise peab hellitusteks. Põhjendus sama - tegemist ju moemaailmaga.

Charney kuulsaim etteaste jääb 2004. aastasse, kui börsifirma juht tundis ennast ajakirja Jane reporteri ees nii mõnusasti, et ei pidanud paljuks eneserahuldamise ja suuseksiga tegeleda. Charney leiab, et reporter oleks võinud sellest lihtsalt lugejatele teatamata jätta! Naisajakirjanik ise ennast solvatuks ei pidanud, vaid tundis rõõmu, et saab hea loo.

Üldse, kinnitab Charney - mis te norite, tegemist on moodsa loomingulise ettevõttega, kus pole põhjust oma seksuaalsust alla suruda. Kellele see ei sobi, mingu mujale tööle!

Kahjuks peab Charney täna ise peale passima, et ta kuhugi mujale ei satuks - ja nimelt trellide taha. Ekstsentriline härrasmees on sattunud meedia tähelepanu alla, kuna endine töötaja Mary Nelson kaebas ta kohtusse seksuaalse ahistamise, vaenuliku tööõhkkonna loomise ja ebaõiglase vallandamise pärast. Kuigi see on juba neljas selline juhtum, pole seekord veel kohtuvälise kokkuleppeni jõutud.

Charney ise eitab süüdistusi. Kohtudokumendid toovad välja tema advokaatide kõigutamatu seisukoha: "American Apparel on seksuaalselt laetud töökoht, kus mõlemast soost töötajad puutuvad kokku seksuaalse läbikäimise, kõne ja piltidega osana oma tööst."

See viimane on muidugi sama tõsi kui erootiliste ajakirjade toimetuses. American Appareli seksuaalsusest nõretavaid reklaamfotosid teeb ei keegi muu kui Charney ise, modellideks aga on tihti töötajad ning ka kõrge juht ise on alastimodelliks olnud. Fotod mõjuvad nagu Edouard Manet' kurikuulsad maalid "Eine murul" ja "Olympia" - need pole mitte idealiseeritud naisekeha kujutised, vaid lihast ja verest inimesed meie keskelt.

Aga müüginumbrid on tõusuteel. Kui 2006. aastal oli American Appareli käive ligi 280 miljonit dollarit, siis mullu saavutati sama käive aasta esimese kolme kvartaliga. Ja reklaamiauhindu on ettevõte, millel praegu on 180 poodi 13 riigis, ka peoga napsanud.

Oleks vale väita, et American Appareli bränd muul ei rajanegi kui stiilil "õu kutt, karga peale". Kui teised moeettevõtted ostavad teenuseid sisse, toodab American Apparel kaupa Los Angeleses. USA suurimas rõivatehases on hea palk ja eeskujulikud hüved.

Mis on mõne endise töötaja kaebused 7000 rahuloleva töötaja kõrval, küsib Charney. Ehk on tal õigus, et moodsad ajad nõuavad teistmoodi juhte. Ja kui nad enne vangi ei satu, lasevad nad kontoris püksata ringi ka tulevikus.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:19
Otsi:

Ava täpsem otsing