Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurentideta lennukokad

    Praegu üritavad kõik lennufirmad pakkuda kvaliteetset ja maitsvat sööki. Ühendriikides ostavad lennufirmad endale menüü maailma kuulsatelt kokkadelt. Ka Estonian Air on kasutanud menüü koostamisel staarkokk Imre Kose abi.
    Siiski ei valmista riiklik lennukompanii oma reisijatele toitu ise. Selle eest hoolitseb ainsa firmana Eestis lennutoiduga tegelev, lennujaama territooriumil asuv Airo Catering Services, mis kuulub ühte maailma suurimasse lennutoitlustusketti LSG Sky Chefs. Eriti tugevalt on see kanda kinnitanud Ühendriikides, kuid liigub jõuliselt ka Euroopa turule. Eestis toodab Airo Catering umbes 2 miljonit toiduportsjonit aastas.
    LSG Sky Chefs valmistab aastas 387 miljonit toiduportsjonit rohkem kui 270 lennufirmale 47 riigis. Lennates Riiast Londonisse või Rio de Janeirost Singapuri, süüakse sellesama firma valmistatud toitu.
    Estonian Airi pardateeninduse juht Margus Kehva kinnitab, et Airo Catering järgib samu reegleid, mida ka kõik teised LSG Sky Chefsi tütarfirmad maailmas.
    "Auditeerimist korraldab Lufthansa hügieeniinstituut, nad tulevad ootamatult, teevad testid ja kontrollivad. Toitlustamine lennukis on väga erinev tavalisest, maapealsest toitlustamisest. Päris palju riske tuleb maandada," räägib Kehva ja lisab, et tuleb ülitäpselt jälgida, et kõikvõimalik varustus pardale jõuaks.
    "30 000 jala kõrgusel peatusi või tankimist ei tehta," muheleb Kehva.
    Airo Catering Services Eesti tegevjuht Rita Pappa räägib, et nõuded on karmid, sest lennukikeskkonnas arenevad bakterid mitu korda kiiremini kui maa peal ning igasugune vale toidukäitlemine võib valusalt kätte maksta.
    Airo Cateringi toitude hinnad jäävad ligikaudu 60 ja 130 krooni vahele. Nii Kehva kui ka Pappa kinnitavad, et mingit piiri, millise summaga peaks toidu juures välja tulema, ette ei ole seatud. Muuseas, United Airlinesile sööki müüv ettevõte saab hakkama 7 krooniga toidukorra kohta.
    "Hinnad võivad erineda. Oleneb, millist toorainet kasutatakse. Põhiline on aga toorainete värskus ning valmistoidu mahakülmutamise kvaliteet ja kiirus," kinnitab Pappa. Soe toit jahutatakse spetsiaalsetes masinates kahe tunni jooksul 2 kraadini ning toit säilib umbes 24 tundi. Lennukites on aga tavalised ahjud, millega toitu soojendatakse.
    "Loomulikult oleneb säilivus toorainest. 2001. aastal, kui Imre Kose meile menüüd koostas, oli ta äriklassi lõunasse pookinud sisse merekarbid. Jätsime need välja, kuna kunagi ei tea, millisel hetkel need söömiseks enam ei kõlba," räägib Kehva.
    Ametlikult ei pakuta halal-toitu moslemitele ega koššer-toitu juutidele. Samas saab need toidud endale ise lennupiletit ostes tellida. Sama lugu on allergikute ja taimetoitlastega.
    "Kui tuleb tellimus, et see ja see reisija on taimetoitlane või teine reisija ei kannata laktoosi, siis loomulikult tehakse söök selline, et klient jääks rahule," kinnitab Pappa.
    Kehva nimetab aga reegli, et üheski toidus ei kasutata pähkleid. Tihti on pähklite vastu allergilised inimesed palunud salongis hõigata, et keegi isegi ei sööks pähkleid, sest läbi ventilatsiooni liikuv lõhn võib esile kutsuda allergilise reaktsiooni.
    Kunagi ei söö piloot seda, mida kapten, ja kapten omakorda ei söö seda, mida reisijad. Põhjus on äärmiselt lihtne - tegemist on riskide hajutamisega.
    "Tavaliselt pikkadel lendudel, edasi-tagasilendudel põhiliselt, saavad kapten ja piloot kaks korda süüa. Kunagi ei ole nii, et nad sööksid sama asja kaks korda. See tähendab, et kokpitile tuleb võtta üheks edasi-tagasisõiduks kaasa neli erinevat toitu," mainib Estonian Airi pardateeninduse juht Margus Kehva.
    Lennutoitlustaja Airo Catering on saanud ka kummalisi nõudeid VIPidelt. Jaapani keisripaar tellis Airo Cateringilt lillebuketi ja täpselt oli märgitud, millised lilled, kui pikad, millise kaaluga peavad olema. "Igal lillel pidi küljes olema ka eraldi sildike selle ladinakeelse nimega," mainib Airo Catering Services Eesti tegevjuht Rita Pappa.
    Eralennukiga Tallinna lennanud Inglise kuninganna Elisabeth II saatis hiljem tänukirja, kus mainis, et lennukis söödud lõhe oli tõeline pärl.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.