Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Rate või MySpace võivad maksta töökoha

07. veebruar 2008, 15:44

Juhtiv personaliotsingufirma hoiatab, et
suhtlusvõrgustike profiilides leiduvad andmed võivad panna tõsise pitseri teie
karjäärile. Kui otsite uut tööd, tuleks esmalt üle vaadata, millist infot
teie kohta võib leida suhtlusvõrgustike profiilidest.

Rahvusvaheline personaliotsingufirma Badenoch Clark, mis korraldab aastas tuhandeid konkursse, teatas, et otsib kandidaatide kohta taustainfot suhtlusvõrgustikest. Selgus, et 62 protsenti Suurbritannia juhtivatel ametikohtadel töötajatest on liitunud Facebooki, MySpace’i või mõne teise suhtluskeskkonnaga. Nendelt lehekülgedelt võib kergesti leida infot, mis suudab määrida muidu nii ideaalsena näiva kandidaadi maine, kirjutas The Times.

Iga viies tööandja tunnistas, et otsib kandidaatide kohta suhtluslehekülgedelt infot ning jälgib ühtlasi, kuivõrd inimesed oma privaatsust kaitsevad, selgus suhtlusvõrgustik Viadeo korraldatud küsitlusest.

Ligi kaks kolmandikku tööandjatest võttis omaks, et suhtluslehekülgedelt leitud infol oli mõju lõppotsusele. Tervelt neljandik oli internetist leitud info põhjal varasemast otsusest loobunud ning kandidaadi võtmata jätnud.

Badenoch Clarki direktor Andy Powelli sõnul ununeb inimestel kiiresti, et internet on avalik paik ning võimalikud tulevased tööandjad asuvad vaid hiirekliki kaugusel.

„Algul oli levinud kandidaatide nimede guugeldamine, aga nüüd otsivad tööandjad infot ka Facebookist ja MySpace’ist. MySpace’i kontot omab kümme miljonit britti, niisiis on aina rohkem tavaks neid keskkondi jälgida,” ütles ta. Eestlaste hulgas on eriti menukad Orkut ning kodumaine rate.ee.

Samas oleks Powelli sõnul kurb, kui inimesed loobuksid suhtluskeskkondade kasutamisest üksnes sel põhjusel, et see võib kahjustada nende tulevast karjääri. „Parimal juhul võib hea profiil anda tunnistust suurest sõpruskonnast, laiadest huvidest, loovusest ning oskusest kasutada internetti,” lisas ta.

Samas on ka vastupidine tendents. Kett Sainsbury’s on teatanud, et ei kontrolli tööotsijate Facebooki profiile. Rent-A-Car Euroopa direktor Donna Miller võrdles kandidaatide kohta netist andmete otsimist kellegi kodustes kappides tuhnimisega. Seni kasutatud kandidaadi tausta kontrollimise viisidest piisab täiesti, lisas ta.

Siiski on viis asja, mida suhtluskülgede kasutamisel tasub silmas pidada:

- Kui te riputate üles pilte pidudest, kus te olete piinlikult purjus, siis on kindel, et teie tulevane tööandja teid valikust välistab.

- Ei maksa kurta oma praeguse töö üle, kiruda ülemust või kolleege. Lugupidamatud märkused oma firma kohta võiks samuti tegemata jätta.

- Kohtingute ja sõprade armuelu kohta käiv klatš paistab kõrvaltvaatajale samuti kohatu.

- Töö ajal uute sõprade värbamine ning vanade sõpradega lobisemine ei jäta samuti muljet, et kasutate tööaega efektiivselt.

- Teile võib jääda mulje, et te juba kustutasite piinlikud fotod ja kommentaarid, aga vahel võivad need vahemäludesse siiski alles jääda. Neist ei pruugi te enam kunagi lahti saada.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
07. February 2008, 15:38
Otsi:

Ava täpsem otsing