Treeninguabiliseks gymstick

Signe Sillasoo 08. veebruar 2008, 00:00

Äripäev uuris gymstick'i efektiivsuse ja tõhususe kohta maratonijooksjalt Margus Pirksaarelt ning palus treeningvahendit testida ka kolmel harrastussportlasel, kes peale erinevate harjutuste sooritamist vahendiga enamasti rahule jäid.

"Tegemist on igati loogilise ja lihtsalt käsitsetava treeningvahendiga, mida on hulga mugavam kasutada kui hantleid, kummilinti ja kõiksugu muid spordiriistu, mis säärase funktsiooniga on," selgitas Sigrid Sild. "Kodus ma arvatavasti sellega aga väga pikalt üksi trenni ei teeks. Mul puudub enesedistsipliin. Mul oleks kergem käia grupitreeningutes, vajan kindlat kohta, aega, seltskonda - ühesõnaga rituaali," lisas ta.

Sarnasel seisukohal on ka kooliõpilased Dan Markus Võsumägi ja Sirli Paju. "Gymstick on väga lihtne spordivahend, millega treenimine on mugav ja kerge. Õnneks pole tegemist järjekordse kiireid tulemusi andva kõhu peale pandavad mootori jõul töötava vahendiga, mis kogu töö inimese eest ära teeb. Peab ikka ise vaeva nägema, mis on ainult hea," kommenteeris Paju.

"Pere kõige väikesemate jaoks antud treeningvahend minu meelest kõige sobivam pole, sest seda pulka ei anna lühemaks ega pikemaks reguleerida, mistõttu see võib natukene ohtlikuks osutuda," leidis ta ning lisas, et antud vahendi kasutamiseks on kodustes tingimustes ka ohtralt ruumi vaja, et ükski pereliige viga ei saaks.

Maratonijooksja Margus Pirksaar eelistab treenides gymstick'i kindlasti tavalistele kummilintidele, kuna esimene võimaldab sarnaste harjutuste pagasit täiendada ja sellega treeningutesse lisaemotsiooni tuua.

"Kui tavalise kummilindi kasutamise puhul tuli tihtilugu mõelda, kuidas harjutust stabilisatsiooni raskendamisega enda jaoks veel tõhusamaks teha, siis gymstick on selle asja ilusti ära lahendanud," selgitas ta vahendi plusse enda jaoks.

Pirksaar soovitab enne gymstick'i kasutama asumist kindlasti füsioterapeudiga konsulteerida, et harjutusi korrektselt sooritada. "Kui tahta tulemust saavutada, siis tuleb vahendiga õigesti trenni teha, see tähendab koormusi õigesti jaotada," rõhutas ta.

Ka spordiklubi Fittest treener Kaia Heinleht ei soovita algajatel kohe iseseisvalt keerulisi harjutuste kombinatsioone teha. "Esmalt tuleks üldist vormi tõsta lihtsamate harjutustega," arvas ta, hiljem võib juba keerulisemaid funktsionaalseid harjutusi sooritada.

Lai kasutusvõimalus ja harjutusvara on gymstick'i plussiks, vahend aitab üheaegselt treenida nii lihaseid, jõudu, koordinatsiooni kui ka tasakaalu. Kindlasti eelistan ma seda hantlitega treenimisele, kus koormatakse ainult ühte lihast.

Kasutamiseks mingit vanuselist piirangut pole, alustada võib juba 5-6aastaselt. Õiget värvi treeningvahend tuleb valida tunde järgi. Kindlasti ei tohiks värve karta, sest gymstick'i koormus sõltub sellest, mitu keerdu kummiga ümber pulga teha.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:20
Otsi:

Ava täpsem otsing