Uus abivahend innovaatilisust hindavale investorile

11. veebruar 2008, 18:59

BusinessWeek tutvustas eelmise nädala lõpus
uut börsiindeksit, mis on mõeldud investoritele, kes tahavad osa saada
innovaatiliste suurettevõtete kasvust. Uue indeksi väärtust uuendatakse
BusinessWeek’i kodulehel iga päev.

Indeks nimega S P/BusinessWeek Global Innovation Index on kättesaadav BusinessWeek’i veebilehe alajaotuses Innovation Design. Indeks koosneb 25 kõige innovaatilisemast börsiettevõttest. Kõige innovaatilisemate ettevõtete edetabeli koostavad BusinessWeek’i eksperdid koostöös konsultatsioonifirmaga Boston Consulting Group igal aastal. Innovatsiooniindeksi tõus ja langus arvutatakse välja iga kauplemispäeva lõpul, tulemused postitatakse järgmise päeva hommikuks.

Igapäevaselt saab jälgida, kuidas indeksil kokkuvõttes läheb, millise ettevõtte aktsia oli möödunud päeval kõige edukam ning milline oli suurim kukkuja. Innovatsiooniindeksist loodetakse abilist nii üksikinvestoritele kui ka laiemale äriringkonnale.

Innovatsioon tõestab üha enam oma juhtstrateegia rolli maailma kõige edukamates ettevõtetes. Innovatsiooniindeksiga püütakse seda edu mõõtma hakata. Ajaloolised andmed näitavad, et Innovatsiooniindeksi ettevõtted edestasid S P Global 100 indeksi ettevõtteid 2007. aastal enam kui 7 protsendiga.

Iga aasta maikuus, kui BusinessWeek’is ilmub uus innovaatilisemate ettevõtete nimekiri, vaadatakse ka innovatsiooniindeks üle. Mõned ettevõtted kukuvad välja, mõned lisatakse. Praegu koosneb indeks järgnevatest ettevõtetest:

Apple
Amazon
Boeing
BMW
Cisco Systems
Dell
Genentech
eBay
General Electric
Google
Honda Motor
IBM
Intel
3M
Motorola
Microsoft
Nokia
Procter Gamble
Samsung Electronics
Starbucks
Sony
Target
Toyota Motor
Wal-Mart Stores
Walt Disney

Iga ettevõtte osakaal indeksis tuletatakse kahe hinnangu kombinatsioonist. Kvalitatiivne osa on ettevõtte asukoht BusinessWeek/BCG igaaastases innovatsiooniedetabelis. Kvantitatiivne osa koosneb kolmest ettevõtte innovaatilisust hindavast näitajast: kasumikasv eelneva kolme aasta jooksul, läbimüügikasv sama aja jooksul ning teadus- ja arendustegevusele kulutatud summa protsendina läbimüügist. Iga ettevõtte jaoks arvutatakse punktisumma kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete punktide liitmisel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. February 2008, 18:57
Otsi:

Ava täpsem otsing