Eesti tootjate kinnitusel vastab rõivanumber kliendi suurusele

13. veebruar 2008, 16:52

Pärast 10 000 naise mõõtude uurimist
selgus, et neli naist kümnest ei leia moetööstuse toodetavast toodangust endale
sobivat, vahendas Daily Mail.

PTA Grupi ja Baltika Grupi kinnitusel turul olulist kaalutõusu ostjate seas täheldatud pole.

“Analüüsime ka pidevalt müüdavate suuruste skaalat. Suuri nihkeid, mis viitaksid olulistele muutustele suuruste osas, me viimaste aastate jooksul oma turgudel pole täheldanud. Ilmselt Lääne-Euroopas ja USA-s on kaalutõus tunduvalt tõsisem küsimus,” kommenteeris teemat PTA Grupp AS turundusjuht Triin Parts ning ka Montoni ja Mosaici tootva Baltika Grupi sõnul kliendid rõivad liiga väikseks ei pea.

Küsimusele, kuidas selgitatakse välja rõivanumbrite sobivus klientidele üldiselt vastas Parts, et klientide valikutega hoitakse end onlines kursis kaupluste ketis toimuvaga ning läbi kaupluste personali saadakse kõige kiiremat tagasisidet klientide ostukäitumisest. “Istuvus on rõivakaubanduse üks raskemaid ja olulisemaid teemasid, tootearenduse osakonnale on uute mudelite loomisel selle küsimusega tegelemine igapäevane töö. Inimesed on kõik erinevad, ühte ideaalset istuvust, mis kõigile sobiks kahjuks ei olegi olemas. Püsikliendid reeglina juba teavad, millised brändid pakuvad just neile sobivat istuvust,” ütles Parts.

Baltika Grupp saab enda sõnul tagasisidet toodete sobivusest tarbijaile müüginumbrite regulaarse jälgimisest nii Eestist kui teistelt turgudelt. Samuti saadakse teavet klientide rahulolu uuringust nii toodete kui ka suuruste kohta. “Me ei lähtu rõivaste valmistamisel mitte Eesti ega ka meie turgude keskmisest inimesest, vaid ikkagi konkreetse kaubamärgi sihtkliendist. Jälgime pidevalt seda, missuguse kiirusega erinevad suurused müüvad ja kohandame oma tootesuuruste pakkumist vastavalt sellele,” kommenteeris Baltika Grupp kaubamärgi sobivust sihttarbijale.

Baltika Grupi kinnitusel on klientide eelistused rõivaste osas erinevates riikides üsna sarnased. Montoni tarbija näol on ettevõtte sõnul tegemist noore inimesega, kes liigub palju ringi, proovib uut, tahab silma paista, on oma figuurilt saledam ja soovib osta trendikamaid ja liibuvamaid rõivaid. Mosaic seevastu on suunatud veidi küpsemale tarbijale, rõivad on mõeldud eeskätt kontoris kandmiseks ning on oma joonelt naiselikumad ja avaramaid - Mosaici kliendile figuurile sobivaid rõivaid. “Numbritele vastavad mõõdud erinevad bränditi, ning see tuleneb taaskord sellest, et klient, tema välimus, aga ka maailm – hobid jm erinevad,” ütles Baltika Grupp

“PTA Grupi põhibrändiks on PTA, mis on suunatud täiskasvanud naistele. Kollektsioon pakub laia valikut klassikalisi ja vabaaja rõivaid,” ütles PTA turundusjuht ning lisas, et vanuseliselt on meie ostjaskond küllaltki lai, kliendibaasi järgi jääb siiski enamuse püsiklientide vanus vahemikku 30-45 aastat,

”Kollektsioonide loomisel peame oluliseks, et rõivad oleksid stiilsed ja hooaja trende järgivad, kuid samas peab istuvus olema sihtgrupile sobilik. Selle viimase eest oleme saanud muide suhteliselt palju positiivset tagasisidet oma klientidelt,” kinnitas Parts.

Kumbki brändiloojatest spetsiaalset uuringut moetööstuse liiga väikestest numbritest ja nende sobimatusest klientidele otseselt teinud pole.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. February 2008, 16:52
Otsi:

Ava täpsem otsing