Nordea Eesti kasum kasvas aastaga 44%

Mariliis Pinn 13. veebruar 2008, 11:33

Põhjamaade suurimasse finantskontserni
kuuluva Nordea Eesti kasum oli 2007. aastal 309,5 miljonit krooni, mis on 44%
enam kui mullu samal perioodil.

Aastaga kasvas Nordea varade maht 41%, ulatudes detsembrikuu lõpuks 32 miljardi kroonini, teatas pank.

Nordea laenu- ja liisinguportfelli maht oli detsembri lõpuks 29,7 miljardit krooni, mis tähendab eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 51 protsendilist tõusu. Kiireimat kasvu näitas ettevõtete laenude portfell, suurenedes mullusega võrreldes 59% ning ulatudes 18 miljardi kroonini. Samal ajal suurenesid laenud eraisikutele varasemast aeglasemas tempos, ulatudes 11,3 miljardi kroonini, mis on 40% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.

Hoiuseportfelli maht kasvas eelmise aastaga võrreldes 17% ning oli aasta lõpuks 8,3 miljardi krooni.

Aasta oli edukas ka Nordea kontsernile tervikuna. Grupi uue tegevjuhi Christian Clauseni juhtimisel jätkas Nordea 2007. aastal tugevat kasvu ning näitas väga häid tulemusi just korporatiivpanganduses. Võrreldes 2006. aastaga kasvasid Nordea grupi tulud 8%, ulatudes 7,9 miljardi euroni. Kontserni puhaskasum oli aasta lõpuks 3,1 miljardit eurot.

2007. aastal tõstis Moody’s Nordea reitingu tasemele AAA ning tunnustatud rahandusajakiri Euromoney tunnistas Nordea parimaks pangaks Balti- ja Põhjamaades.

Nordea Panga juhataja Vahur Krafti sõnul kinnitavad 2007. aasta tulemused, et Nordea on liikunud kliendikeskse panga kontseptsiooniga edasi ning kinnitanud oma positsiooni universaalpangana. “Nordea jaoks oli 2007. aasta väga tegus ning tootearendus, müügi- ja tugiüksuste tugevdamine ning sularahaautomaatide võrgu arendamine on andnud olulise panuse ka meie finantstulemustesse. Eriti rõõmustav on see, et meie arendustööd ja pingutusi on märganud ka kliendid – aasta lõpus ületas Nordea klientide arv 74 000 piiri. Ühtlasi on meie jaoks suureks tunnustuseks kliendirahulolu-uuringu tulemused, mille kohaselt on Nordea tuliste pooldajate osakaal tõusnud kõikide kliendigruppide lõikes ning meie püsiklientide rahulolu-indeks on 81 ning lojaalsuse indeks 88 punkti sajast. Kindlasti on jätkuvalt meie konkurentsieeliseks tugev koostöövõrgustik Baltikumi, Poola ja Venemaa ning Põhjamaadega, misläbi saame ülepiirilise äritegevusega klientidele pakkuda paindlikke lahendusi oma finantsasjade ajamiseks. Tublide finantstulemuste tõttu on aasta-aastalt ka Nordea Eesti ning kogu Baltikumi, Poola ja Venemaa regiooni osatähtsus grupis suurenemas,” märkis Kraft.

“Kõnekas tulemus on see, et meie äriklientide laenu- ja hoiuseportfell on oluliselt suurem kui mullu – aastaga suurenesid ettevõtetele antud laenude mahud 59% ning hoiused 28%. Tublid tulemused korporatiivpanganduse segmendis kõnelevad sellest, et meie pikaajaline töö võimeka meeskonna ja toimiva struktuuri loomise ning riskide juhtimise vallas on vilja kandnud. Oma kliendisuhetes oleme lähtunud sõbralikkuse ja paindlikkuse põhimõtetest ning jätkame ka edaspidi meile omast põhjamaist joont,” lisas Kraft.

Krafti hinnangul viitavad Nordea 2007. aasta majandustulemused ka üldistele trendidele panganduses ja inimeste finantskäitumises. “Värsked tulemused näitavad, et eraisikute laenude kasvutempo on raugenud, mis on selge märk nii konservatiivsemast krediidipoliitikast kui nõudluse vähenemisest, mis tuleneb inimeste ettevaatlikumast finantsplaneerimisest,” tõdes Kraft.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
13. February 2008, 11:33
Otsi:

Ava täpsem otsing