Eesti pikim lõbusõidulaev on Armin Karul

15. veebruar 2008, 10:26

Eesti suurimad lõbusõidulaevad kuuluvad
kasiinoärimees Armin Karule ja oma kadunud isa äri üle võtnud Indrek Luukasele,
kelle avamere kaatrite pikkus on võrreldav 9korruseline maja kõrgusega.

Kasiinoärimehel Armin Karul on kaater Mari V juba viies, kirjutab tänane Äripäev. „Merel käimine on mul tõesti üks väheseid kirgi ja hobisid. Merel hakkasin käima kohe, kui Nõukogude piirivalve seda enam ei takistanud. See kaater on mul viies, nagu nimigi ütleb,“ rääkis Armin Karu ning lisas, et tänu kaptenipaberitele on ta võtnud ette ka pikemaid reise Inglismaale ja Prantsusmaale ning maadesse, mis jäävad Eesti ja nende maade vahele.

Balti Merekaatrite ASi omanik ja nõukogu esimees Viktor Siilats ei pea ärimeeste meresõidukite soetamise taga edevust. „Ma näen pigem huvi selle vastu, millest meid omal ajal ilma on jäetud. Ehk siis mere ja vabaduse vastu.“ Tema sõnul on siiski tõsi, et meri avaneb esmalt neile, kellel selleks võimalusi.

Küsimuse peale, kui tihti uhkeid kaatreid ja jahtlaevu tegelikult kasutatakse, vastab Siilats, et sõltub kasutajast, aga eestlane on tema sõnul parasjagu hull, kes sõidab pea iga ilmaga.

Veel mõned laevaomanikud, kelle laevad üle Eesti erinevates sadamates seisavad. Pärnu sadamas on Linda, mis valmistati 1978. aastal Poolas ja on 16,57 m pikkune. Omanik on sellel laeval Ammende Villa juhatuse liige Peep Jonase firma Lindajaht. Tallinna sadamas peatub Armin Karule kuuluv Marie V, mis on 2007. aastal Suurbritannias valmistatud ja 22,49 m pikk. Samuti pesitseb Tallinna sadamas Indrek Luukasele kuuluv Swan II, mis on valmistatud 2005. aastal. Veel on Tallinna sadam kodusadamaks Endel Sifi juhitud N-Terminal Grupile kuuluvale Merlile, mis on 2001. aastal Inglismaal valmistatud. Lohusalu sadamas hoiab oma lõbusõidulaeva Sandra II Eesti Ehituse üks omanikke Egon Mats.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. April 2008, 08:36
Otsi:

Ava täpsem otsing