Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Liikluskindlustuse hüvitiste kogukulu kasvas aastaga 41%
Liikluskindlustuse Fondi (LKF) juhatuse esimehe Kristjan Niinemaa sõnul on põhihäda, et liikluskindlustuse kahjud kasvavad. "Kahjude katteks läheb palju raha välja - ligi miljard krooni, võrreldes 2006. aastaga on kasv 41%, selline number kutsub häirekella lööma," ütles ta LKFi pressikonverentsil.
Hüvitiste kasvu andsid oma panuse nii kindlustatud sõidukite arvu suurenemine (8%), kahjusageduse kasv (14%) kui ka keskmise kahju kasv (14%).
Kristjan Niinemaa sõnul on eelkõige kindlustusjuhtumite arvu ja remondihindade kasv tinginud selle, et liikluskindlustushüvitiste kogukulu kasvas 976 miljoni kroonini ehk ligikaudu 2,7 miljoni kroonini päevas. "Ka kindlustuspäeva maksumus on kolme aastaga tõusnud 17%," selgitas Niinemaa. "See on ka põhjus, miks liikluskindlustuse turg lõpetas 2007. aasta 145 miljoni kroonise tehnilise kahjumiga, süsteemis on raha puudu."
Niinemaa sõnul satuvad sõidukid sagedamini liiklusõnnetusse, 2006. aastal oli 1000 sõiduki kohta 47 õnnetust, 2007. aastal juba 54 õnnetust (kasv 15%). Kasvanud on ka keskmise hüvituse suurus: 21 825 kroonilt 24 904 kroonile.
Maanteeameti liikluskorralduse osakonna peaspetsialisti Villu Vane sõnul aitaks õnnetusi kindlasti vähendada veapunktisüsteem, mis peagi jõuab taas riigikogu ette. "Lätis vähenesid õnnetused märgatavalt. Ka liiklusjärelvalve annab tulemusi," lisas Vene.
LKFi kahjuennetuse projektijuhi Erik Ernitsa hinnangul tuleks võimaldada kindlustusmakse arvutamisel kasutada andmeid liiklusalaste rikkumiste kohta. "Samuti on vaja kasutusele võtta liikluskaamerad järelevalve tõhustamiseks, " ütles Ernits.