Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kvaliteedijuhtimine loob terviklikku väärtust
Täiuslikkusmudeliga iseloomustatakse juhtimistegevuste mõju organisatsiooni tulemustele ning juhtimise ja tulemuste omavahelisi seosed.
Mudelipõhine juhtimistegevuste hindamine toob välja organisatsioonis seni saavutatud tulemuste seostatuse lähenemisviisidega. Täiuslikkusmudel hõlmab järgmised juhtimistegevuse valdkonnad: eestvedamine, poliitika ja strateegia, töötajate kaasamine ja arendamine, partnerlus ja ressursid ning protsessid. Tulemuste hulgast käsitleb mudel klientide, töötajate, partnerite ja ühiskonnaga seonduvad tulemusi ning toimivuse ja finantstulemusi.
Täiuslikkusmudeli eelisteks teiste juhtimismudelite ees on terviklik ja süsteemne lähenemine, kvantitatiivselt mõõdetav ja võrreldav hinnang, paindlikkus ja adapteeritavus ning orienteeritus parendamisele, õppimisele, innovatsioonile.
Mudeli kriteeriumid esindavad ühtset aktsepteeritud arusaama nn täiuslikust organisatsioonist, annavad hea aluse võrdlusanalüüsiks ja enesehindamiseks, samuti võivad olla kvaliteedijuhtimise järgmiseks sammuks pärast ISO 9000 taseme saavutamist.
Iga-aastane protsess toimub kahel tunnustustasandil. Eesti juhtimiskvaliteedi auhinna konkurss on mõeldud organisatsioonidele, kes on juhtimiskvaliteedi põhimõtteid rakendanud ja soovivad ennast võrrelda ka teiste organisatsioonidega. Võimalik on konkureerida ka eeskujulikult juhitud organisatsiooni või hästi juhitud organisatsiooni nimetusele.
Lisaks on innustustasand, mis on mõeldud organisatsioonidele, kes alustavad juhtimiskvaliteedi põhimõtete kasutamist. Selle protsessi lõpus on võimalus saada edasipürgiva organisatsiooni tunnustus.
See protsess võimaldab riiklikult toetada tänapäevaste juhtimiskontseptsioonide rakendamist Eestis ja tunnustada avalikult juhtimiskvaliteedi valdkonnas väljapaistvaid tulemusi saavutanud organisatsioone.
Regios on töötajail suur valikuvabadus, näiteks võimalus valida endale sobiv mööbel.
Kontori kujundamisel oli kõigil võimalus kaasa lüüa, endale meelepärast mööblit valida. Elementaarne on korralik arvuti riistvara, UPS-toide elektri kõikumise puhuks. Töötajatel on võimalus mängida lauajalgpalli. Neli korda nädalas tuuakse firma töötajatele kontorisse lõunasöök.
Tööaeg tähendab Regio mõistes seda, et igal inimesel on võimalus teha oma tööd just sellel kellajal, kui talle sobilik, kuid selliselt, et see ei segaks temaga koos töötavaid kolleege. Firma proovib võimalikult palju mõista ka olukorda, kui töötajal tuleb tööajal isiklikke asju ajada, näiteks kui ollakse uue kodu rajamisega seoses sunnitud kontorist eemal olema või lapsed vajavad suuremat tähelepanu.
Peale põhipalga on töötajal võimalus saada ka tublidustasu, mis moodustab tavaliselt 10-20% põhipalgast. Kaks korda aastas on firmas tulemusvestlus, mille käigus selgitatakse välja ka töötaja tublidusaste 10 palli skaalal.
Igal töötajal on võimalus teenida lisaks veel projektiboonust. Seda arvestatakse kvartaalselt lõpetatud projektidelt. Projektiliikmete vahel jagatava summa suurus on kuni 5% projekti käigus Regiosse tulnud rahast. Metoodikat on Regios rakendatud viimased kolm aastat ning selle eesmärk on stimuleerida kasvu.
Töötajatel on võimalik jätta kuni kolmandik igakuisest palgast firmasse. Need säästud saab järgmisel aastal pärast auditi tegemist koos boonusprotsentidega.
Ettevõte tasub igale töötajale kord aastas ühe, töötaja enda valitud koolituse kulud. Koolitus võib olla nii tööga seotud kui ka hobikoolitus. 50% ulatuses tasutakse ka töötajate sporditegemise kulud spordiklubides käimisel või spordiüritustel osalemisel.
Iga kahe aasta tagant vaadatakse töötajate tasustamise kord üle. Peale põhipalga on töötajatel võimalus saada osa ettevõtte kvartalikasumist, millest makstakse boonusena töötajatele välja 5-7%.
Samuti kompenseeritakse töötajate sporditegemise kulud. Töötajatel on võimalik saata oma laps ettevõtte kulul välismaale õppima. Silmaringi laiendamiseks toimib firmas töötajate rotatsioon Eesti, Läti ja Leedu üksuste vahel.
Ettevõttes on ellu kutsutud töökeskkonna nõukogu, kelle initsiatiivil muudetakse tööolusid paremaks. Toorainete keskkonnamõju optimeerimiseks kasutatakse korduvalt kauba saatmisel ettevõtte ja esinduste vahel sama pakendit. Defektsetelt ja kulunud kaupadelt eemaldatakse enne utiliseerimist detailid, mida on tulevikus võimalik kasutada analoogsete kaupade remontimisel.
Ettevõte on pakkunud klientidele võimalust vanad seadmed utiliseerida või renoveerida.
Tagamaks joogitaara suurema tagastusmäära ja keskkonnasäästliku kasutamise on firma koos Eesti Pandipakendiga välja töötanud automaatsete taaravastuvõtu automaatide süsteemi.
Müüakse ainult pakendiautomaate, mis on täisfunktsionaalsed ehk peale sorteerimise pressivad kõik plastpudelid ja metallpurgid ka kokku.
Firma toetab ja propageerib sporti. Et aidata koolilõpetajatel kohanduda töökeskkonda ja leida võimalikke töötajaid on ettevõte aidanud korraldada õpilaste praktikaid firmas (Mainori Kõrgkool, Tallinna Polütehnikum).
Alates 2004. aastast on firma koostööd teinud Inju lastekoduga. Jõulukingituste ostmiseks lastekodule koguti raha töötajatelt. Oma suurt nõupidamiste ruumi on firma andnud tasuta kasutada mitmesugustele ühingutele. Lisaks korraldatakse seal klientidele üldharivaid seminare.
Autor: Asko Talu