Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
NaturaPura - Portugali arenev pärl
Firma äristrateegia põhineb kvaliteetsetel looduslikel toodetel, mida müüakse valitud kauplustes maailma nõudlikematel turgudel keskmisest kõrgema hinnaga.
Ettevõte laieneb kiirelt, olles arendanud strateegia, mille osaks on hool sotsiaalse ja looduskeskkonna eest.
Oma tegevusvaldkonnaga seonduvate oluliste teemadena on identifitseeritud keskkonna bioloogilise mitmekesisuse säilitamine, jätkusuutlikel põhimõtetel toimiva ja säästva tootmise juurutamine ning tarbijate turvalisuse ja rahulolu tagamine.
Üks olulisi ajendeid on ettevõtte jaoks olnud soov eristuda turul, positsioneerides end puhta ökoloogilise tootemargina, mis omakorda tõstab klientide usaldust.
Ettevõtte on algusest peale keskendunud nišisegmendile ehk klientidele, kes on keskkonnateadlikumad ja väärtustavad kvaliteetset ja hüpoallergeenilist bioloogilist puuvilla.
Samas näitab ettevõtte kiire kasv ja rahvusvahelistumine, et vastav segment kasvab nii kodu- kui ka välisturgudel. Ettevõtte olulisemad sihtturud on Portugal, Inglismaa, Prantsusmaa, Ameerika Ühendriigid, Jaapan ja Hispaania.
NaturaPura tooted kannavad Euroopa ökomärgistust, mis õnnestus ettevõttel omandada pärast kaks aastat kestnud jõupingutusi ja keerukat protsessi, sest oldi esimesed kogu Portugali tekstiilitööstuses. Masinate seadistamine oli pikaajaline ja kulukas protsess, ent viis lõpuks täiesti uue tootegrupi loomiseni 2002. aastal.
NaturaPura ostab toormaterjali otse tootjatelt ja kindlustab, et kogu tootmisprotsess toimub looduslikult, st pestitsiide ja värvaineid kasutamata. Eri värvitoonid saadakse looduslike puuvillasortide segamisel ning kogu protsessi seire on äärmiselt hoolikas.
Alguses ei olnud kerge leida kohalikke tootjaid, kes oleksid valmis töötama sellise teistlaadse materjaliga, ning NaturaPura pidi neid masinate seadistamisel abistama.
NaturaPura meeskonnaga kohtumine annab märku nende soovist ettevõtte arengusse panustada. Nad teavad, et töötavad erilise ettevõtte jaoks ja neil on hea meel oma kogemusi külalistega jagada.
NaturaPura uksed on kohalikule kogukonnale avatud mitmel viisil. Näiteks saavad kohalikud organisatsioonid ettevõtte koolitusruumis mitmesuguseid üritusi, koosolekuid ja koolitusi pidada.
Samuti toetatakse keskkonnaorganisatsioone ja kohalikke keskkonnaõppe algatusi, kultuuriüritusi ja piirkondlikke arenguorganisatsioone.
Oma tegevust tutvustatakse innovatsiooni-, jätkusuutlikkuse, ettevõtte ühiskondliku vastutuse ja keskkonnaseminaridel. Tehtu on end ära tasunud. Mitme järjestikuse aasta jooksul on ettevõte käive kasvanud ligi 100% aastas.
Autor: Triinu Gröön