Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus ülesanne, ülesanne 44
Keskmise suurusega ettevõtte X juhtkonnas ei ole viimase kaheksa aasta jooksul märkimisväärseid muudatusi toimunud. Ettevõtte tippjuht on karismaatiline ja kõik töötajad hindavad teda väga. Lühikese aja jooksul otsustavad aga firmast lahkuda tippjuht ja veel üks juhtkonna liige.
Organisatsioonis on olnud väga tugev kultuur, mida on iseloomustanud sõbralikud suhted, avatud suhtlemisstiil ning töötajaid kaasav juhtimine. Töötajate rahulolu ja pühendumus on olnud aastaid väga kõrge, tööjõuvoolavus madal. Uute juhtkonnaliikmete valikuprotsess võtab neli kuud ning kui uued juhid tööd alustavad, on osakondadevaheline koostöö halvenenud, probleemid ja olukorrad, mis varem lahendati eri osakondade sama taseme töötajate vahel, on nüüd toodud lahendamiseks juhtkonnale. Osa töötajaid väljendavad avalikult oma rahulolematust muutunud töökeskkonnaga, kuid konkreetseid näiteid ei soovi keegi tuua. Ootused uuele juhile on väga suured nii juhtkonnal kui ka töötajatel.
Mis peaksid olema uute juhtide esimesed sammud tööle asumisel, et taastada endine positiivne õhkkond?