Kolmapäev 28. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Veoautode liikluskindlustus ei kalline

Tanel Raig 26. veebruar 2008, 00:00

Eesti Liikluskindlustuse Fondi andmetel oli möödunud aastal liikluskindlustuse remondikahjum kindlustusseltside jaoks 145 miljonit krooni. Erandiks ei olnud ka veoautode kindlustus, mis sarnaselt teiste sõidukiliikidega oli kindlustusseltside jaoks sügavas kahjumis.

IF Eesti Kindlustuse tootejuhi Reet Veilbergi sõnul tuleb eraldi liigitada veoautod ja vedukid. Just vedukid on kõrgema riskiga sõidukid liikluskindlustuses - tegemist on suure kilometraaži ja palju Eestist väljaspool liiklevate sõidukitega.

"Vedukautode kahjusagedus on kolm korda suurem keskmisest liikluskahjude sagedusest ja samamoodi on kõrgem ka keskmine kahju, mida vedukid põhjustavad," kinnitas Veilberg.

ERGO Kindlustuse transpordiosakonna juhataja Tanel Kursi sõnul peegeldab ka veokite müügiga tegelevate ettevõtete kiire areng ja läbimüügi mahtude jõuline suurenemine, et teedele lisandub üha uusi raskeveokeid ja haagiseid. Need osalevad pidevalt liikluses ning kiiresti kasvaval turul jääb puudu professionaalsetest juhtidest.

"Seetõttu ongi veokid võrreldes sõiduautodega mõnevõrra kõrgema kahjusagedusega ja seeläbi ka kehvema tulemusega," nentis Kurs.

Kuigi Liikluskindlustuse Fondi statistika näitab, et eelmisel aastal liiklusõnnetuste arv veoautodega natukene vähenes, edestavad veoautosid liikluskahjude arvult tuhande pidevalt kindlustatud sõiduki kohta ikkagi ainult bussid.

"See pole aga kindlustusandjale uudis ja seda on tariifi kujundamisel arvestatud ka varasematel perioodidel," kinnitas Veilberg.

Kurs ütles, et ERGO korrigeeris liikluskindlustuse tariife eelmise aasta esimeses pooles jõuliselt kahel korral. Veokite puhul tähendas see tariifi muutumist 4-7 protsenti, sõltuvalt veoki tüübist ja registreerimispiirkonnast. Kursi kinnitusel ei nähta lähikuudel ka vajadust kindlustushindade tõstmiseks.

Veelgi järsema hinnatõusu viis veoautode tariifides eelmisel aastal läbi Inges Kindlustus. "Veoautode kindlustuse hinnatõus sai õigel ajal ära tehtud ja see liik kahjumis ei olnud," väitis Lauri Riit Inges Kindlustusest.

Ka Hansa Varakindlustuses arvatakse, et veoautode puhul toimus suurem hinnamuutus juba mõni aasta tagasi ära. "Veoautod liiklevad oluliselt rohkem väljaspool Eestit, mistõttu Eesti keskkond ei mõjuta neid nii palju kui sõiduautosid," põhjendab Hansa Varakindlustuse tooteosakonna kindlustusdirektor Margus Liigand.

Ainsana lubas tõusu Salva Kindlustuse liikluskindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohver. "Arvestades eelmise aasta tulemusi liikluskindlustuse turul, usun, et sel aastal tõstavad seltsid tõenäoliselt liikluskindlustuse hindu, erandiks ei saa olla ka veoautod," lausus ta.

Liikluskindlustushüvitiste kogukulu kasvas eelmisel aastal üle 41 protsendi, ligi miljardi kroonini, ning tehniline kahjum oli 145 miljonit krooni.

Hüvitiste kasvu andsid oma panuse nii kindlustatud sõidukite arvu suurenemine (8%), kahjusageduse kasv (14%) kui ka keskmise kahju kasv (14%).

LKFi juhatuse esimehe Kristjan Niinemaa sõnul on eelkõige kindlustusjuhtumite arvu ja remondihindade kasv tinginud liikluskindlustushüvitiste kogukulu kasvu 976 miljoni kroonini ehk umbes 2,7 miljoni kroonini päevas. "Kui kindlustushüvituste kogukulu kindlustusseltsidele on viimase kolme aastaga kahekordistunud, siis kindlustuspäeva maksumus on sama perioodi jooksul tõusnud 17%," selgitas Niinemaa.

"See on ka põhjuseks, miks liikluskindlustuse turg lõpetas eelmise aasta 145 miljoni kroonise tehnilise kahjumiga." Eesti Liikluskindlustuse Fond

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing