Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veoautode liikluskindlustus ei kalline

    Eesti Liikluskindlustuse Fondi andmetel oli möödunud aastal liikluskindlustuse remondikahjum kindlustusseltside jaoks 145 miljonit krooni. Erandiks ei olnud ka veoautode kindlustus, mis sarnaselt teiste sõidukiliikidega oli kindlustusseltside jaoks sügavas kahjumis.
    IF Eesti Kindlustuse tootejuhi Reet Veilbergi sõnul tuleb eraldi liigitada veoautod ja vedukid. Just vedukid on kõrgema riskiga sõidukid liikluskindlustuses - tegemist on suure kilometraaži ja palju Eestist väljaspool liiklevate sõidukitega.
    "Vedukautode kahjusagedus on kolm korda suurem keskmisest liikluskahjude sagedusest ja samamoodi on kõrgem ka keskmine kahju, mida vedukid põhjustavad," kinnitas Veilberg.
    ERGO Kindlustuse transpordiosakonna juhataja Tanel Kursi sõnul peegeldab ka veokite müügiga tegelevate ettevõtete kiire areng ja läbimüügi mahtude jõuline suurenemine, et teedele lisandub üha uusi raskeveokeid ja haagiseid. Need osalevad pidevalt liikluses ning kiiresti kasvaval turul jääb puudu professionaalsetest juhtidest.
    "Seetõttu ongi veokid võrreldes sõiduautodega mõnevõrra kõrgema kahjusagedusega ja seeläbi ka kehvema tulemusega," nentis Kurs.
    Kuigi Liikluskindlustuse Fondi statistika näitab, et eelmisel aastal liiklusõnnetuste arv veoautodega natukene vähenes, edestavad veoautosid liikluskahjude arvult tuhande pidevalt kindlustatud sõiduki kohta ikkagi ainult bussid.
    "See pole aga kindlustusandjale uudis ja seda on tariifi kujundamisel arvestatud ka varasematel perioodidel," kinnitas Veilberg.
    Kurs ütles, et ERGO korrigeeris liikluskindlustuse tariife eelmise aasta esimeses pooles jõuliselt kahel korral. Veokite puhul tähendas see tariifi muutumist 4-7 protsenti, sõltuvalt veoki tüübist ja registreerimispiirkonnast. Kursi kinnitusel ei nähta lähikuudel ka vajadust kindlustushindade tõstmiseks.
    Veelgi järsema hinnatõusu viis veoautode tariifides eelmisel aastal läbi Inges Kindlustus. "Veoautode kindlustuse hinnatõus sai õigel ajal ära tehtud ja see liik kahjumis ei olnud," väitis Lauri Riit Inges Kindlustusest.
    Ka Hansa Varakindlustuses arvatakse, et veoautode puhul toimus suurem hinnamuutus juba mõni aasta tagasi ära. "Veoautod liiklevad oluliselt rohkem väljaspool Eestit, mistõttu Eesti keskkond ei mõjuta neid nii palju kui sõiduautosid," põhjendab Hansa Varakindlustuse tooteosakonna kindlustusdirektor Margus Liigand.
    Ainsana lubas tõusu Salva Kindlustuse liikluskindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohver. "Arvestades eelmise aasta tulemusi liikluskindlustuse turul, usun, et sel aastal tõstavad seltsid tõenäoliselt liikluskindlustuse hindu, erandiks ei saa olla ka veoautod," lausus ta.
    Liikluskindlustushüvitiste kogukulu kasvas eelmisel aastal üle 41 protsendi, ligi miljardi kroonini, ning tehniline kahjum oli 145 miljonit krooni.
    Hüvitiste kasvu andsid oma panuse nii kindlustatud sõidukite arvu suurenemine (8%), kahjusageduse kasv (14%) kui ka keskmise kahju kasv (14%).
    LKFi juhatuse esimehe Kristjan Niinemaa sõnul on eelkõige kindlustusjuhtumite arvu ja remondihindade kasv tinginud liikluskindlustushüvitiste kogukulu kasvu 976 miljoni kroonini ehk umbes 2,7 miljoni kroonini päevas. "Kui kindlustushüvituste kogukulu kindlustusseltsidele on viimase kolme aastaga kahekordistunud, siis kindlustuspäeva maksumus on sama perioodi jooksul tõusnud 17%," selgitas Niinemaa.
    "See on ka põhjuseks, miks liikluskindlustuse turg lõpetas eelmise aasta 145 miljoni kroonise tehnilise kahjumiga." Eesti Liikluskindlustuse Fond
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.