Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jutt Tallinna kaubajaama surmast oli enneaegne
Toonased ilusad plaanid jäid aga realiseerimata.
Puidu ja naftavedu Tallinna kaubajaama kaudu on viimastel aastatel küll vähenenud, kuid mitte lõppenud. Kui 2006. aastal veeti Tallinna kaubajaama kaudu puitu 40 676 tonni ja naftasaadusi 2,3 miljonit tonni, siis eelmisel aastal vastavalt 11 136 tonni ja 1,5 miljonit tonni.
Praegune Eesti Raudtee turundusdirektori kohusetäitja Mart Haugas kinnitab aga, et jaama töö on ümber korraldatud. Jaamas on lõpetatud vagunite sorteerimine ning enam ei jää jaama vaguneid ohtlike kaupadega. Kõik vajalik sorteerimistöö tehakse Ülemiste jaamas. Suure hulga kauba saabumisel Tallinna jaamas olevatele kaubasaajatele ei veeta kaup Tallinna jaama kohe, vaid jäetakse ootele Ülemiste jaama või mõnda vahejaama, kui kliendid ei suuda kaupa vastu võtta.
Tallinna jaam on nn läbisõidujaamaks Paldiski jaama suunduvatele kaupadele ja ka sinna valmistatakse kõik rongid ette juba Ülemiste jaamas - Tallinna jaamas seisvad rongid väga lühikest aega.
Ka aastaid räägitud Tallinna raudteeümbersõidu teema on praeguseks peatatud, kuna kaubavood on oluliselt vähenenud ja muutusi kaubavoogude taastumises ei ole lähiajal ette näha.
Autor: ÄP