Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miljardifirma vaikne taandumine

    1998. aastal loodud kemikaale ja naftasaadusi eksportiv-importiv ning raudteevedude ekspedeerimisega tegelev AS Intopex jõudis juba 2000. aastaks miljardi kroonise käibeni. Parim oldi tol aastal ekspedeerimisfirmade seas ka kasumi teenimisega: 42,4 miljonit krooni.
    Ettevõtte edu ei olnud silmapaistev üksnes omas valdkonnas, vaid kogu Eesti ettevõtluses - Eesti Edukaimate Ettevõtete TOP 100s jõuti kolmandale kohale. Samas oli toona transiidi kuldaeg, kuna Edukaimate Ettevõtete TOPis olid Intopexist eespool Milstrand ja E.O.S.
    Edaspidi hakkasid ettevõtte tulemused kõikuma. 2001 langes käive peaaegu poole võrra. Aasta hiljem suudeti taas üle miljardi krooni hüpata ning 2003. aastal avaldatud Äripäeva Eesti Rikaste TOPis on Intopexi ainuomanik Jakuškin 55. kohal. Ettevõtte väärtuseks hinnati toona 106 miljonit krooni.
    Järgmistel aastatel jääb ettevõtte käive poole miljardi piirile.
    Samas kasvatab Intopex jõudsalt oma vaguniparki. Venemaa kiire naftaekspordi kasv tekitas seal kroonilise vagunitepõua, millest Eesti firmad kiiresti kinni haarasid. Kahe aastaga kasvatasid Eesti ettevõtted 2004. aastaks oma vaguniparki kaheksa korda ehk 12 000 tsisternvagunini. Viie Eesti suurima vagunipargiga ettevõtte hulka kuulus toona ka Intopex, kel on enam kui 1000 tsisternvagunit.
    2005 ei kujune Intopexile majanduslikult edukaks. Ettevõte langeb üle mitme aasta taas kahjumisse, seekord 24 miljoniga. Sellele vaatamata on Jakuškin, kui Äripäev koostab 2006. aastal Dividendivõtjate TOPi, edetabelis jagamas 210.-247. kohta 2005. aasta eest määratud kahe miljoni kroonise dividendiga.
    Edutu 2005. aasta tõi aga Jakuškini äris kaasa suuremad struktuurimuutused. Meedias sellele tähelepanu ei pöörata ja nii jääbki selgusetuks, miks loodi Intopexile tütarfirmad AS Intopex Chemicals (keemiatoodete hulgimüük), OÜ Intopex Forward, OÜ Intopex Nafta ja AS Intopex Trans (tegeleb tsisternvagunite rentimisega).
    Muutused jätkuvad 2006, kui loodud tütreid müüma hakatakse. Peatähelepanu koondub ASile Intopex Trans, kuhu on arvatavasti koondatud Intopexile kuulunud suur tsisternvagunipark.
    Kõigepealt saab konkurentsiamet koondumisteate, mille kohaselt Küprosel registreeritud valdusühing Transportation Investments Holding Ltd ja AS Skinest Rail omandavad vastavalt 65% ja 35% Intopex Transi aktsiatest.
    2007 muutub ka Transpor-tation Investments Holdingi (TIHL) omanik. Oma senisele 50protsendilisele osalusele ostab teise poole juurde samuti Küprosel registreeritud valdusfirma Leverre Holding Ltd. Tegemist on laiahaardelise firmaga, mis tegeleb oma äriühingute kaudu Venemaa ja Valgevene päritoluga nafta ja naftatoodete müügiga Euroopasse, terasetoodete, kivisöe ja seadmete ülemaailmse müügiga, mitmesuguste kaupade raudteevedudega, lisaks TIHLi kaudu ka nafta ja naftasaaduste ladustamisega, konteinervedudega jms.
    Täielikult omandatud TIHL ongi Eestis väga laia haardega. TIHLile kuuluvad osalused transiidiäris tuntud firmades - ASis E.O.S 70%, ASis Spacecom 51%, ASis Intopex Trans 65% ja OÜ Prevo Holding 60%.
    Tõenäoliselt on Intopex sellega väljunud vahepealsest edukast ja suureks paisunud tsisternvagunite rentimise ärist.
    Raudteetsisternide ärist väljumise kõrval jätkas Intopex aga 2006. aastal teiste ärisuundade arendamist - naftakeemiatoodete kaubandus, raudtee kaubaveod ja ekspedeerimine raudteel. Enim kasvasid mahud naftakeemiatoodete müügil, mida toetas nafta hinna tõus maailmaturul ja Aasia riikide tugev majanduskasv. Peamised kaubeldavad naftatooted olid SRÜ riikides valmistatud sünteetilised kautšukid. Suurimaks ekspordiriigiks oli Hiina. 2006 lõppes Intopexile viimaste aastate edukaima tulemusega. Taas jõuti saja Eesti edukama ettevõtte hulka, 99. kohale.
    2007. aastal loodeti laiendada ka naftakeemiatoodete kaubandust, lõpetada veduriremondidepoo juurdeehitus ning suurendada turuosa ekspedeerimisteenuste osutamisel. See võib aga olla ajutine tõus, kuna puuduvad andmed, kui suuri kannatusi pidi Intopex taluma eelmisel, naftatransiidifirmade jaoks õnnetul aastal.
    Artikli jaoks Intopex kommentaare ei andnud. See on koostatud meedia ja konkurentsiameti materjalide ning ettevõtte 2006. aasta majandusaasta aruande põhjal.
    Käesolevat sajandit on möödas seitse esimest aastat, kuid juba on selle aja jooksul toimunud Eesti ekspedeerimisturul hulgaliselt vangerdusi - esimeste aastate liidrid on tänaseks turult taandunud ning välja on ilmunud uued gigandid.
    Ajaleht Äripäev koostab ekspedeerimisfirmade edetabeleid 1999. aastast. Nendest edetabelitest on pärit ka ülevaate arvandmed.
    Ajavahemikus 2000-2006 on Eesti kahekümne suurema ekspedeerimisfirma käive kasvanud kokku 208 protsenti ja 20 suurima kasumiga ekspedeerimisfirma kogukasum 250 protsenti.
    Ometigi ei ole nende kasvunumbrite taga ühtede ja samade ettevõtete stabiilne kasv, vaid vanemate tegijate lahkumine turult ja asendumine uute ning veel suuremaid käibeid näitavate transiidifirmadega.
    Just transiidiga tegelevad ettevõtted on teinud läbi suuri tõuse ja languseid.
    Ekspordi ja impordi ekspedeerimisega tegelevad ettevõtted on arenenud rahulikumalt ning kõige äkilisemad on olnud praeguseks DSV Transpordi nimeni jõudnud ekspedeerimisfirma ühinemised ja ülevõtmised (seda peamiselt tänu tema emafirma tegutsemisele ja otsustele rahvusvahelisel turul).
    Rubriik "Sajandi parimad" tutvustabki selle sajandi Eesti edukamaid autotranspordi- ja ekspedeerimisäri ettevõtteid. Vaatab, mis tegi need ettevõtted edukaks ja mis on nende ärist saanud tänaseks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.