Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Nissan tõi tööd tegema vana disainiga uue kaubiku

Jaana Pikalev 27. veebruar 2008, 00:00

Nissan Interstarile esimest pilku heites kogesin déj?-vu'd - silme eest jooksid läbi mitmed konkurendid, kellel sarnane disain. Ent millise kaubavedaja jaoks on oluline tööauto välimus? Pigem ikka tema töövõime.

Nissan pakub uuele kaubikule vaid 2,5-liitrise töömahuga turbodiiselmootorit, kuid kahes variandis: 120 ja 146 hobujõudu.

Hobujõudude arvust sõltumata on Nissan Interstari kaubaruumi mahutavus 10,8 kuni 13,9 kuupmeetrit, mistõttu jääb Interstar alla konkurendile Mercedes-Benz Sprinterile. Selle masina kaubaruumi mahutavus ulatub 17 kuupmeetrini.

Interstariga asjade vedamine tundub aga mugav, sest pealelaadimine ei vaja suuremat pingutust. Nimelt pole probleemi kast süles astuda kaubikusse ja sealt välja, sest kaubiku kong on selleks piisavalt madal.

Tõsi küll, ma ei laadinud testisõidu ajal kaubikut maksimaalse kandevõimeni (umbes 1500 kg), mistõttu on kohatu kommenteerida, kas raskem koormus surub ka vedrustust madalamale.

Träni kaubikusse panna on mugav, kui kaubaruumile on võimalikult palju ligipääse. Nii on võimalik näiteks lisavarustusse küsida ka juhipoolset liugust ja seda 5000 krooni eest.

Kui kaubik sobib pigem linnas opereerimiseks, tähendab see võimalikult mugavat ja kerget manööverdamist, mille jaoks on nüüd pea igal suuremal sõiduvahendil olemas topeltpeeglid külgedel. Nende abil saab ka kitsamasse kohta tagurdada.

Et testisõit jäi külmemale ajale, panen linnukese kirja istmesoojendusele, mida teiste kaubikutega sõites seni pole täheldanud.

Arvestades, et pea kõik tarbesõidukid, eriti kaubikud, muutuvad järjest sõiduautolikumaks, oli ebatavaline üüratult suur rool, mida tuli lausa lapates keerata. Samas oli suur rool toeks maanteel pikemat vahemaad sõites, sest roolile võis bussijuhi kombel selga sirutades lausa küünarnukid toetada.

Interstari miinusena võib veel täheldada, et pardakompuuter, püsikiirusehoidik ning konditsioneer ei kuulu kaubiku põhivarustuse hulka. Ülalnimetatud varustuse loovutab müüja 13 000 krooni eest.

Usun, et tänapäeval on enamik autojuhte harjunud pardakompuutrist sõidu ajal infot hankima, et hiljem kolleegidega oma istumise all olevate masinate sarnaseid ja erinevaid omadusi võrrelda.

Fotod: Tanel Raig

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:42
Otsi:

Ava täpsem otsing