Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tartu pidurdab liigset autostumist

    Linnatranspordi arenguid kavandades on ühelt poolt Tartu eesmärk pidurdada liigset autostumist, luues linlastele mugavamaid võimalusi muudeks liiklemisviisideks, teisalt tuleb leevendada olemasolevaid liikluspingeid.
    Tartu liikluskorralduse peamised valupunktid on linnast läbi kulgev jõgi ja raudtee. Sõidukite kontsentratsioon on tipptundidel suurim sildadel ja raudtee ülesõidukohtadel.
    Mida rohkem sildu ühendab kaht linnapoolt, seda rohkem on võimalusi liikluspingeid leevendada. Seda kinnitavad liiklusuuringud. Kesklinnas asuva Võidu silla koormust aitab hajutada käesoleva aasta lõpul valmiv Vabaduse sild.
    Sõpruse sild ühendab Tartu suurima elurajooni - 30 000 elanikuga Annelinna - jõe teise kaldaga. Selle koormuse vähendamiseks näeb linna arengukava ette Ringtee ja Ropka silla ehitamise. Need ühendaksid linna magala kiirelt areneva ja rohkelt töökohti pakkuva Ropka tööstusrajooniga.
    Esimeses järjekorras kavandatav Ringtee sild parandab liiklemisvõimalusi eri linnaosade vahel, suunates samas ka transiidi linnast välja. Sild hakkab ühendama kahte riigimaanteed, viies nii kokku Tartu idapoolse ringtee.
    Ringtee sild on üks osa kogu linna idapoolse ümbersõidu väljaehitamisest, mille projekt on linnal koos lähivaldadega käsil.
    Linna on kavas ehitada eritasandilisi ristmikke. Üks neist tuleb linna peamisele tuiksoonele, Riia tänavale, selle ristumisel Vaksali tänavaga. See suurendab oluliselt selle peamagistraali läbilaskevõimet.
    Raudtee Tehnilise Järelevalve Ametiga koostöös on kavas viia kahetasandiliseks kaks raudteeülesõitu. Aardla, Betooni ja Näituse ülesõidud on projekteerimisel ning varsti valitakse, kas eritasandiliseks läheb peale Näituse ülesõidu veel Aardla või Betooni ülesõit.
    Autode juurdekasvu pidurdamiseks tuleb linlastele pakkuda alternatiivseid liikumisvõimalusi. Mugav ja soodne ühistransport, läbimõeldud jalgrattateede võrgustik ja korras kõnniteed on need, mis innustavad inimesi oma harjumusi muutma. Kindlustunde, et tartlased on altid jalgsi käima ja rattaga sõitma, andis arengukava jaoks tehtud transpordiuuring, mis näitas linnaelanike põhilised liikumisviisid ja -suunad.
    Ilmnes, et üle kolmandiku tartlastest läheb tööle jalgsi, ühistransporti kasutab pisut üle neljandiku linlastest ja jalgrattaga teeb suviti oma igapäevasõidud iga kümnes tartlane.
    Linna suurus ja kompaktsus võimaldab Tartul areneda suurepäraseks jalgrattalinnaks. Koostöös rattahuvilistega valmis aasta tagasi jalgrattaliikluse arenguskeem, kus linna hõlmav jalgrattateede võrgustik ühendab omavahel kõik linnaosad.
    Arenguskeem paneb paika teede ehitamise prioriteedid kolmes etapis. Esimese etapi elluviimine läheb maksma hinnanguliselt 90 miljonit krooni ja sellega võiks linn hakkama saada 2011. aastaks.
    Lähiajal plaanib linn koos ühistutega hakata korterelamute piirkondadesse ehitama spetsiaalseid jalgrattahoidlaid, kus inimestel oleks oma sõiduriistu mugav ja turvaline hoida. Jalgrattaliikluse arendamiseks on kavas leida finantseeringuid Euroopa fondidest.
    Üks linnavalitsuse prioriteete on viimastel aastatel olnud Tartu Lennujaamast rahvusvaheliste regulaarlennuliinide avamine, mille perspektiivikust tõestas Soome spetsialistide tehtud tasuvusuuring.
    Tartu Lennujaam kavandab hiljemalt 2009. aastal rahvusvaheliste liinide avamist, esimeste sihtkohtadena on nimetatud Stockholmi, Helsingit ja Riiat.
    Autor: Margus Hanson
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.