Pühapäev 26. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Börsikommentaar: Delfi klikid lähevad Ekspress Grupile kalliks maksma

27. veebruar 2008, 15:39

Ekspress Grupi aktsia hind reageeris täna
ettevõtte neljanda kvartali ja 2007. aasta majandustulemustele kaheprotsendilise
kukkumisega 63,06 kroonile.

Kauplemise aktiivsus oli tagasihoidlik – kümmekond tehingut andis käibeks vähem kui veerand miljonit krooni.

Ekspress Grupi eelmise aasta käive kasvas 24 protsenti 1,15 miljardi kroonini ning kasum langes kahe protsendi võrra 92,1 miljoni kroonini. Grupi neljanda kvartali tulemused olid veidi paremad, kui ootasid analüütikud, aga konkurentidele jäädi siiski alla

Nii kasvas ASi Äripäev käive 2007. aastal 30 protsenti 233 miljoni kroonini ning kasum 60 protsenti 46 miljoni kroonini. Schibstedi grupi eelmise kvartaliaruande kohaselt kasvas Eesti Meedia reklaamikäive veerandi võrra.

Nii nagu konkurendid, on panustanud ka Ekspress Grupp internetimeediale olles konkurentidega võrreldes tunduvalt agressiivsem. Seda näitab möödunud aasta augustis toimunud internetiportaali Delfi ost 846 miljoni krooni eest.

Paraku tundub, et Delfi külastajate poolt tehtavad klikid lähevad grupile liiga kalliks maksma. Ekspress Grupp prognoosib Delfi käibe kasvuks 30 protsenti, mis tähendab, et eelmise aasta 130 miljonile kroonile peaks lisanduma sel aastal kuni 40 miljonit krooni. Grupi pikaajaliste laenukohustuste, millest vähemalt pool kulus Delfi ostmise finantseerimiseks, maht on lähenemas miljardile kroonile. Eelmises kvartalis kasvas Ekspress Grupi intressikulud 14,7 miljoni kroonini, mis tähendab, et selle aastaks kokku võiks see kasvada kuni 60 miljoni kroonini. Ühesõnaga, kogu internetireklaami kasv läheb suures osas intressikulude katteks.

Veel üks asi. Eile kukkus Google’i aktsia Nasdaqil 4,6 protsenti olles päevasiselt käinud isegi kaheksa protsenti esmaspäevasest sulgemishinnast madalamal. Hinnalanguse põhjuseks oli analüüsikeskuse comScore raport, mille kohaselt jaanuaris jäi Google’i makstud reklaamide klikatavus möödunud aasta jaanuari tasemele, aga eelmise aasta viimase kolme kuuga langes 12 protsenti. Novembri algusega võrreldes on maailma ühe edukama reklaamituludest elatuva internetifirma väärtus kukkunud 40 protsenti. Netireklaamiäri võib olla väga tulus, aga tundub, et selle haavatavus võib olla veelgi suurem.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. February 2008, 15:39
Otsi:

Ava täpsem otsing