Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Delfi klikid lähevad Ekspressile kalliks
Ekspress Grupi aktsia hind reageeris eile ettevõtte neljanda kvartali ja 2007. aasta majandustulemustele kaheprotsendilise kukkumisega - 63,06 kroonile. Kauplemise aktiivsus oli tagasihoidlik, kümmekond tehingut andis käibeks alla veerand miljoni krooni.
Ekspress Grupi eelmise aasta käive kasvas 24 protsenti, 1,15 miljardi kroonini, ning kasum langes kaks protsenti, 92,1 miljoni kroonini. Grupi neljanda kvartali tulemused olid analüütikute ootustest veidi paremad, aga konkurentidele jäädi alla.
Nii kasvas ASi Äripäev käive eelmisel aastal 30 protsenti, 233 miljoni kroonini, ning kasum 60 protsenti, 46 miljoni kroonini. Schibstedi grupi eelmise kvartaliaruande kohaselt kasvas Eesti Meedia reklaamikäive veerandi võrra.
Nii nagu konkurendid on ka Ekspress Grupp panustanud internetimeediale, olles konkurentidega võrreldes tunduvalt agressiivsem. Seda näitab möödunud aasta augustis toimunud internetiportaali Delfi ost 846 miljoni krooni eest.
Paraku tundub, et Delfi külastajate tehtavad klikid lähevad grupile liiga kalliks maksma. Ekspress Grupp prognoosib Delfi käibe kasvuks 30 protsenti, mis tähendab, et eelmise aasta 130 miljonile kroonile peaks lisanduma sel aastal kuni 40 miljonit krooni. Grupi pikaajaliste laenukohustuste maht, millest vähemalt pool kulus Delfi ostmise finantseerimiseks, on lähenemas miljardile kroonile. Eelmises kvartalis kasvasid Ekspress Grupi intressikulud 14,7 miljoni kroonini, mis tähendab, et selleks aastaks kokku võiks see kasvada kuni 60 miljoni kroonini. Ühesõnaga, kogu internetireklaami kasv läheb suures osas intressikulude katteks.