Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IT-hoolduse hinnad langevad
Infotehnoloogia hooldusteenuse sisseostmine on väikese ja keskmise suurusega firmale aastas kolm korda odavam kui endal inimest palgal pidada - alati tasub võtta täishooldusteenuse pakkumine ning võrrelda seda seniste kuludega.
Kiiresti muutuvas keskkonnas, kus seljataga on peadpööritavalt kiire palgakasv ning muutunud ärikeskkond, on kulud eriti teravdatud tähelepanu all. Üle tasub vaadata ka IT hoolduskulud.
Seni põhjendasid IT-hooldust pakkuvad ettevõtted oma teenuste vajalikkust ja sobivust peamiselt pehmete väärtustega, nagu mugavus, kvaliteet, professionaalsus ja paindlikkus.
Sama üllatav on see, et täpselt samad põhjendused tõi välja ka klient, kellele hooldusteenust pakuti, kuid kes eelistas oma IT-meest tööl hoida.
Mugavus - IT-poiss on kontoris ja aitab kiiresti; kvaliteet - tunneb täpselt meie süsteeme; professionaalsus - koolitame teda ise, et ta oleks täpselt meie süsteemidega kursis; paindlikkus - vajaduse korral saab töötada osalise tööajaga.
Minu hinnangul on see aeg tänaseks läbi. Nüüd kui iga kroon on jälle arvel, tuleb rääkida rahast, mitte rõhuda pehmetele väärtustele.
Oma IT-inimest palgal pidada on kallis. Eestis on 10-49 töötajaga ettevõtteid natukene üle 7000. Tegelikult on need kõik hooldusteenuse võimalikud kliendid. Sellise suurusega ettevõttel ei ole mõtet palgal pidada oma IT-inimest, sest kiire kalkulatsioon näitab, et aastas on täiskohaga spetsialisti kulu vähemalt 300 000 krooni. Ostes näiteks 35 töötajaga ettevõttesse IT täisteenuse sisse, on aastane kulu umbes 110 000 krooni. Võimalik on sõlmida kindla kuumaksuga leping, seega ei pea teenuse ostja maksma iga tunni eest lisaks.
Kindla kuumaksu eest on tagatud kõikide probleemide lahendamine. Seega on omanikule selge rahaline võit ligi 200 000 krooni aastas.
Agressiivsest palgakasvust hoolimata on IT-teenuse hind hoopis langenud. Tõusnud tööjõukulude taustal on tegemist tööandjale märkimisväärse kokkuhoiuga. Soovitan kõikidele väikese ja keskmise suurusega firma omanikele küsida igaks juhuks täishooldusteenuse pakkumine ka väljast ning võrrelda seda oma praeguste kuludega. Kolm kuni neli aastat tagasi võis teenus veel kallis tunduda, kuid nüüd ei ole see enam kindlasti nii.
Samal ajal muutuvad ettevõtete IT-lahendused aina keerukamaks ja selle tõrgeteta toimimine järjest tähtsamaks. Seda tüüpi teadmist saab sisse osta IT-ettevõtetest, kes on oma meeskonda koondanud ala parimad asjatundjad.
Autor: Esti Ehatamm-Koppel