Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Meediamogul Murdoch pani lehemehed paika

03. märts 2008, 14:46

Meediaimpeeriumi kuuluva Kaug-Ida
majandusajakirja toimetaja lõi põnnama, kui omanikku kriitiliselt kujutava
raamatu lühiarvustuse avaldamine osutus järsku väga valeks sammuks.

Kui autoritaarse inimesena tuntud Rupert Murdochi firma võttis detsembris oma kontrolli alla Wall Street Journali (WSJ) väljaandja Dow Jones´i, avaldati tugevaid kartusi väljaande edasise sõltumatuse suhtes, kirjutas New York Times.

Murdoch sai sama tehinguga kaasa ka Hong Kongis ilmuva väikese levikuga, kuid otsustajate seas küllaltki mõjuka kuukirja Far Eastern Economic Review. Tolle kuukirja toimetaja Hugh Restall tellis ühelt ajakirjanikult lühitutvustuse raamatust "Ruperti seiklused Hiinas: kuidas Murdoch kaotas hulga raha ja leidis naise". Raamat kirjeldab meediaärimehe üritusi 90ndatel Hiinas raha teenida, sealhulgas kompromisse Hiina võimudega ja suhteid oma firma juhtivtöötaja Wendi Deng`iga, kes hiljem sai tema naiseks. Raamat on olnud Aasias üsna edukas, seda on tutvustanud Economist ja Financial Times. Olles soovitud loo kätte saanud, kirjutas toimetaja Restall autorile: "Tutvusin just raamatuga ja see tundub rohkem solvunud ekstöötaja kirjatöö kui äri analüüsina." Ta tõdes kirjas, et lõi selle avaldamisega põnnama.
Restalli sõnul pole Murdoch talle ses asjas helistanud.

Juhtum on siiski tekitanud arutelu, kas WSJ toimetajad pole mitte asunud oma kirjatöödes bossi soove juba ennetavalt arvesse võtma.


Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
03. March 2008, 14:46
Otsi:

Ava täpsem otsing