Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Internetireklaami maht kasvas mullu enim

Henrik Aavik 04. märts 2008, 00:00

Emori meediauurija Külli Esko sõnul olid mullu suurimad reklaamikäibe kasvatajad parteid, kinnisvarafirmad ning automüüjad. Kinnisvarareklaam tänavu ilmselt langeb, samuti ei ole tänavu valimisi. Autofirmade reklaamitasemed võivad aga tõusu jätkata. Eestis oli autofirmade reklaam suurim nii mahult kui ka kasvult - 65 protsenti. Suured kasvajad olid veel näiteks SMS-reklaamid.

Media House'i arendusjuhi Hanno Kindeli sõnul peaksid kiire tarbimistsükliga tarbekaupade osas senine reklaamimise intensiivsus samaks jääma, kuid kasvama kestvuskaupade segmendis, kus viimaste aastate majandusarenguga kaasnenud tarbimispidu tegi turunduse õige lihtsaks. "Nüüd on käes tõe hetk ning iga müüdud ühik high-involvement-tooteid tuleb tunduvalt raskemini kätte."

Suure tõusu reklaamimüügis teinud Delfi uudisteportaali müügijuhi Allan Sombri sõnul on kasv olnud sujuv. "Suuri muudatusi pole olnud, areng on olnud orgaaniline. Märgatavalt laienenud on klientide ring. Tegevusaladest on endiselt märkimisväärse panusega finantsteenused ja telekommunikatsioonifirmad. Lisandunud on reisi- ja turismivaldkond ning autofirmad, kelle turundusprotsessi oluline osa on suundunud internetti. Kasvama on hakanud jaekaubandus, kuid võrreldes panustamisega trükimeediasse on interneti osa veel põhjendamatult väike," ütles Sombri.

Esko hinnangul on interneti reklaamikanalina leidnud kõik suuremad tegijad - TOP 2000 reklaamijast on internetti mingigi summa pannud 764. Veidi üle 400 neist panustasid internetti eelarvest kümme protsenti või rohkem.

Tänavust turgu mõjutavad uued loodavad telekanalid TV6 ja TV11 ning ilmselt mitmed uued internetiportaalid. Kanal 2 reklaamidirektori Anne Linnamäe sõnul ei pelga telekanalid interneti kasvu ning ei lase ennast esialgu häirida. "Ehkki kasvuprotsentides võimsad, ei ole tele ja interneti võrreldavad veel reaalnumbrites. Kroonides kasvas telereklaam mullu miljonites rohkem, selles ma ohtu ei näe," ütles Linnamägi.

Hanno Kindeli sõnul on internetis küll summad väiksed, kuid B2B-sektoris võib turuliidrist juba rääkida. "Internet ründab lähiaastatel oma reklaami kogumahtudelt ajakirjade kolmandat positsiooni, esikolmikusse pääsemine tähendab laialdast kasutust kõikide turuosaliste poolt."

Sombri sõnul hakkab internetiturg juba korrastuma, ehkki teatavad ümberpaigutused võivad toimuda. Alustajate puhul on mõistetavalt võimalikud ka hiigelsuured kasvuprotsendid. Samas ei usu, et suurte osas olulisi muudatusi tuleb. Ka ajalehtede veebid tegid eelmisel aastal oma esimese tõsisema käibeaasta ning tänavu on juba raskem hüppelist kasvu näidata.

Sombri hinnangul on internetis nn sisenemise barjäär peibutavalt väike, kuid see on petlik. "Et turul hästi kanda kinnitada, pead tugevalt panustama, summad ei jää alla telekanali asutamisele.

Näiteks kalev.ee pole suutnud oluliselt esile tõusta, kuigi kära oli palju. Tulevikus, 6-8 aasta perspektiivis on trüki-, tele- ja internetireklaam suhteliselt võrdsete turuosadega," arvas Sombri.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:23
Otsi:

Ava täpsem otsing