Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EAS kulutab 150 miljonit telesaadetele ja messidele
"150 miljonit on alati parem kui null krooni," ütles Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu tegevdirektor Donald Visnapuu ning lisas, et kui mitte midagi ei tee, siis ka mitte midagi ei saa.
Eelmisel aastal külastas Eestit EASi andmetel 3,8 miljonit turisti. EASi turunduskampaania eesmärk on kasvatada turismieksporti 2 protsendi ulatuses.
2007. aastal kulutasid välisturistid Eestis 16,4 miljardit krooni, see teeb 12 200 krooni ühe elaniku kohta. Lätis ja Leedus on sama näitaja 4000 krooni inimese kohta.
Enamik reklaamiraha kulutatakse riikidele, kus ka praegu tuleb suurem osa turiste - Soomele, Rootsile, Saksamaale ja Venemaale. Soome ja Rootsi turule suunatud raha põhjenduseks on tõsiasi, et nendest riikidest pärit turistide arv on vähenenud peamiselt Eestis toimunud hinnatõusu tõttu. 28 protsenti eelmisel suvel küsitletud välismaalastest kinnitas, et hinnad on Eestis ootamatult kõrged.
Saksamaal ja Suurbritannias tehakse peamiselt teavituskampaaniat Eestisse pääsemise võimalustest. Nende riikidega on otselennuühendusi liiga vähe. Tegemist on tunduvalt laiema probleemiga, millele viitas ka EASi kommunikatsioonijuht Erki Peegel.
"Kui näiteks Münchenist lendab Eestisse lennuk kolm korda nädalas ning Kopenhaagenisse kaks korda päevas, siis lendab turist hetke ajel Taani. Ta ei jää ootama oma lendu," mainis Peegel.
"Praegu ei ole võimalik suuri horde Eestisse tuua. Soomega on lihtne, kuid muud prioriteetturud, nagu Rootsi, Saksamaa ja Venemaa, on raskes seisus," ütles Peegel.
Kui võrrelda Lätiga on selle pealinna Riia lennujaam erinevalt Tallinna omast arenenud tohutu kiirusega.
"Konverentsituristi jaoks ei ole oluline, kas ta istub toas Riias või Tallinnas. Aga kindlasti valib ta koha, kuhu saab kiiresti ja ilma pika sõiduta kohale. Seda arvestavad ka korraldajad," kinnitas Visnapuu.
Hotellipidajate valmisoleku kohta ütles Visnapuu, et hotelle on Eestis palju ning nende kvaliteet on hea. "Eelmisel aastal tuli juurde 1100 uut voodikohta," lausus Visnapuu.
EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul on suure turunduskampaania põhiline põhjus kärbuvad turisminumbrid ning tõsiasi, et Eesti tuntus maailmas on olematu.
"On kummaline, et proportsionaalselt elanikega käib Rootsist meil väga vähe turiste," ütles Mutso.
Tallinna külastavate turistide arvu märgatav kahanemine on aprillisündmuste tagajärg, leidis Tallinna volikogu haridus- ja kultuurikomisjon.
Kui aprillini 2007 oli näha kasvutrendi, siis alates maist jäi turiste eelmise aasta sama perioodiga võrreldes vähemaks, näiteks juunis ja augustis ulatus langus 12 protsendini.
"Arvud räägivad selget keelt, et pärast aprillisündmusi hakkas väliskülaliste arv vähikäiku tegema," kommenteeris Tallinna haridus- ja kultuurikomisjoni esimees Tarmo Lausing ja lisas, et Venemaa turistid sõna otseses mõttes peletati pronkssõduriga ära.
EASil kulub suur osa "aurust" messidel ja telesaadetes osalemisele. Näiteks Soomes osaletakse jahitootja Navigate'i telesaates, et tutvustada Maarjamaad kui head purjetamise, golfi ja matkamise sihtriiki. Väidetavalt on saadetega võimalik saada kuus miljonit vaatajakontakti.
Rootsis osaletakse vaid suurematel messidel. Kõike saadavad reklaam trükimeedias ning artiklid, ajakirjanike pressireisid ja konsultatsioonid reisikorraldajatele.
Kindlasti suurendab kampaania Eesti tuntust ning seda on Eestile ka jubedalt vaja. Summasid ma hindama ei hakka, aga ega see odav lõbu ei ole. Kui räägitakse, et Eesti ei eristu muudest riikidest millegagi, siis on vaja, et keegi selle teemaga süstemaatiliselt tegeleks.