Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Leito: börsile minek on lihtsam kui lehtede ühendamine
Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit Leito ütles eile Äripäeva finantsjuhtimise seminaril, et peab oma suurimaks saavutuseks 2000. aastal Sõnumilehe ja Õhtulehe ühendamist. Sellele järgnevad Ekspress Grupi börsile viimine ja eelmisel aastal toimunud uudisteportaali Delfi ühinemine Ekspress Grupiga.
Küsimusele, kas kahe lehe ühinemine oli raske, vastas mees, et ei olnud, kuna oli tol ajal veel noor ja uljas ning suuri riske karta ei osanud.
Ekspress Grupi börsile minek läks Leito sõnul hästi, kuna aktsiat osteti kiiresti, mis tagas ka aktsia hinna kiire tõusu. Nüüd on lood aga teisiti.
"Investorite väljavool ei tee ühtegi ettevõtet õnnelikuks," sõnas mees, tõdedes, et kui ettevõte ei oleks börsile läinud, ei oleks nad saanud oma meediakontserni lisada ei Delfit ega Maalehte.
Praegust börsi seisu hindab mees tagasihoidlikult.
"Me ei usu, et ükski ettevõte tänavu börsile tuleb. Seda ei juhtu enne, kui Balti riikide majandus ei parane. Välisinvestorid, kes otsivad potentsiaalseid ettevõtteid, kuhu investeerida, vaatavad kõigepealt regiooni majanduslikku seisu. Balti riigid välisinvestoritele praegu populaarsed ei ole," sõnas Leito, tõdedes, et aeg, mil Ekspress Grupp börsile läks, oli ainuõige.
Paljud töötajad on omandanud Ekspress Grupi aktsiaid, kas see on ka omanikutunnet suurendanud?
"Seda mõju ei ole vaja üle tähtsustada. Töötaja omanikutunne sõltub ikka sellest, kas töö meeldib. Aktsiate omamine on pigem tore lisaväärtus. Need summad inimest kriitilisel hetkel ettevõttes kinni ei hoia, kuid tuleb tõdeda, et kasu sellest on," sõnas ta.
Leito ei usu, et paberajalehed kuhugi kadumas on. "Kui vaadata saalis ringi, siis enamikul siinviibijatest on paberleht näpus. Fakt on aga see, et meedia on tõepoolest suurte muutuste ees ning ebakindlust on palju. Näha on, et inimene suundub internetti ning kuhu suundub inimene, suundub ka reklaam. Viimaste uuringute järgi oli suurim veebiväljaanne Delfi. See on tõusev trend, ning meie soov on selle pealt kasu lõigata. 2015. aastaks on internetis rohkem reklaami kui paberlehes, praegu on see suhe vastupidine, 7 : 40 paberlehe kasuks," kommenteeris Leito portaalide võidukäiku paberlehe ees.