Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rimi kampaaniabanaanid müügil konkurentide juures
Rimi kuulutas, et 1. märtsil alustavad nad esimese jaekaubandusketina lastele mõeldud reklaamikampaaniat, mis seisneb 12 Hortoni multifilmitegelase pildiga kleepsu kogumises. Kogutud kleepud osalevad loosimises, kus võib võita kinopileteid ja perereisi Rootsi loomaaeda.
Taoliste kleepsudega banaane on selle nädala alguses müügil nähtud Selveris, Prismas ja Comarketis, mitte aga Rimi poodides.
"Neid ei tohiks seal olla, see on meie kampaania," ütleb Rimi Eesti Foodi puu- ja juurvilja kategooriate grupi juht Kätlin Rohilaid ja tunnistab, et kampaania on täiesti ebaõnnestunud.
Chiquita esindaja Eestis Art Aljaste tunnistab pärast pikka kõnelust, et see on nende firma apsakas - kampaania esimesel nädalal pidid kleepsudega banaanid vaid Rimi poodides olema.
"Jah, selle süü pean omaks võtma. Kuskil aeti asi sassi," möönab ta.
Aljaste ütleb, et edaspidi on kleepsudega banaanid müügil ka teistes poodides, kuid kampaania vedaja on siiski vaid Rimi.
Rohilaid selgitab, et poest võib võtta ka kleepse ilma banaani ostmata. Banaanifirma loodab siiski läbimüüki suurendada, kaupmeestele saadetud reklaamtekstis on lause: "Kasuta ära kampaania käigus tekkinud huvi Chiquita banaanide müümisel!"
Ehkki Rimi kampaania läks käima 1. märtsil, on banaanikleepsudel olevad tegelased eesotsas elevandipoiss Hortoniga seni Eesti lastele tundmatud. Animafilm jõuab kinolinale alles 14. märtsil, selle Eestisse toomist toetab Chiquita.
Miks toidupood kasutab reklaami sihtrühmana lapsi, kes, tõsi, on turundajate silmis tulevikutarbijad, kuid kes on kergeusklikud, mõjutatavad ning kel puudub elukogemus ja tarbijaühiskonnas orienteerumisoskus?
"Siinkohal küsin, miks toodetakse Vinku viinereid, Jussi viinereid, Limpa limonaadi? See kampaania on ka teistes Skandinaavia riikides," selgitab Kätlin Rohilaid Rimist.
Lastele suunatud tarbijakampaaniate puhul tuleb järgida reklaamiseadust.
"Kui lähtuda sellest, et laps ei osta ega otsusta, ei tohiks korraldada mitte ühtegi lastele suunatud reklaamikampaaniat. Paraku ei ole seadusandja pidanud vajalikuks keelata lastele suunatud reklaami. Lastele suunatud reklaami keeldu ei ole ette nähtud ka uues, riigikogu menetluses olevas reklaamiseaduse eelnõus," räägib tarbijakaitseameti peaspetsialist Evelin Koppel.