Reede 20. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Rimi kampaaniabanaanid müügil konkurentide juures

05. märts 2008, 16:20

Suure hurraaga reklaamikampaaniat alustanud
Rimi lubas kleepsudega banaanid müügile paisata juba laupäeval, kuid imelikul
kombel ilmusid need müügile hoopis Selveri, Prisma ja Comarketi poodides, mitte
aga Rimis.

Suure hurraaga reklaamikampaaniat alustanud Rimi lubas kleepsudega banaanid müügile paisata juba laupäeval, kuid imelikul kombel ilmusid need müügile hoopis Selveri, Prisma ja Comarketi poodides, mitte aga Rimis.
Rimi kuulutas, et 1. märtsil alustavad nad esimese jaekaubandusketina lastele mõeldud reklaamikampaaniat, mis seisneb 12 Hortoni multifilmitegelase pildiga kleepsu kogumises. Kogutud kleepud osalevad loosimises, kus võib võita kinopileteid ja perereisi Rootsi loomaaeda.

Taoliste kleepsudega banaane on selle nädala alguses müügil nähtud Selveris, Prismas ja Comarketis, mitte aga Rimi poodides.

"Neid ei tohiks seal olla, see on meie kampaania," ütleb Rimi Eesti Foodi puu- ja juurvilja kategooriate grupi juht Kätlin Rohilaid ja tunnistab, et kampaania on täiesti ebaõnnestunud.

Chiquita esindaja Eestis Art Aljaste tunnistab pärast pikka kõnelust, et see on nende firma apsakas - kampaania esimesel nädalal pidid kleepsudega banaanid vaid Rimi poodides olema.

"Jah, selle süü pean omaks võtma. Kuskil aeti asi sassi," möönab ta.

Aljaste ütleb, et edaspidi on kleepsudega banaanid müügil ka teistes poodides, kuid kampaania vedaja on siiski vaid Rimi.

Rohilaid selgitab, et poest võib võtta ka kleepse ilma banaani ostmata. Banaanifirma loodab siiski läbimüüki suurendada, kaupmeestele saadetud reklaamtekstis on lause: "Kasuta ära kampaania käigus tekkinud huvi Chiquita banaanide müümisel!"

Ehkki Rimi kampaania läks käima 1. märtsil, on banaanikleepsudel olevad tegelased eesotsas elevandipoiss Hortoniga seni Eesti lastele tundmatud. Animafilm jõuab kinolinale alles 14. märtsil, selle Eestisse toomist toetab Chiquita.

Kas laste ajupesu või siiras mäng?
Miks toidupood kasutab reklaami sihtrühmana lapsi, kes, tõsi, on turundajate silmis tulevikutarbijad, kuid kes on kergeusklikud, mõjutatavad ning kel puudub elukogemus ja tarbijaühiskonnas orienteerumisoskus?

"Siinkohal küsin, miks toodetakse Vinku viinereid, Jussi viinereid, Limpa limonaadi? See kampaania on ka teistes Skandinaavia riikides," selgitab Kätlin Rohilaid Rimist.

Lastele suunatud tarbijakampaaniate puhul tuleb järgida reklaamiseadust.

"Kui lähtuda sellest, et laps ei osta ega otsusta, ei tohiks korraldada mitte ühtegi lastele suunatud reklaamikampaaniat. Paraku ei ole seadusandja pidanud vajalikuks keelata lastele suunatud reklaami. Lastele suunatud reklaami keeldu ei ole ette nähtud ka uues, riigikogu menetluses olevas reklaamiseaduse eelnõus," räägib tarbijakaitseameti peaspetsialist Evelin Koppel.

"Kampaania kohta saame järeldusi teha ikka siis, kui see on lõppenud ehk 15. aprillil. Rimi osalemine kampaanias tähendab seda, et meie poodides on olemas erinev kampaaniaga seonduv atribuutika, nagu kogumisalused lastele, suured postrid, plakatid jne. Teistes poodides seda ei ole. Meie osalemine kampaanias tähendab ka seda, et me garanteerime, et kogu kampaania vältel ehk 3. märtsist kuni 14. aprillini on Rimi hüper- ja supermarketites kleepsudega banaanid müügil. Teistes on need banaanid müügil juhuslikult – kord on, kord ei ole," täpsustas Kätlin Rohilaid.

"Paraku juhtus nii, et kampaania esimesel nädalal kui banaanid pidid ainult meil olema, olid need ka teistes poodides. Rimi on ainuke kaubanduskett Eestis, kes ise impordib oma puu-ja juurvilju ning seetõttu oli meie kokkulepe Chiquitaga kampaania osas konkreetne – alates 3. märtsist algab kampaania. Seda, et teistes poodides Chiquita banaane, kus kleepsud peal on, me välistada ei saa. See oli Chiquita apsakas ja sinna ei saa me enam midagi parata. Loomulikult ei saa ega tahagi me takistada lapsi kleepse kogumast ükskõik millises kaupluses. Kampaaniabanaanid on Rimis müügil ja kleepsukampaania peaks kenasti hoo sisse saama. Banaanide sattumine müügile ka teistesse poodidesse ei muuda kampaania tulemust," täiendas Rohilaid.



�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. March 2008, 17:06
Otsi:

Ava täpsem otsing